Okrem Biedronky sa po Slovensku obzerajú aj známe značky a reťazce zo západu. O ktoré ide?

Príchod konkurencie pre najväčšie reťazce pôsobiace na slovenskom trhu je už na spadnutie. Poľská Biedronka si už u nás stihla zaregistrovať firmu a analytici od našich severných susedov predpokladajú, že lacný reťazec s potravinami u nás doslova zmení v tomto segmente celú hru. Čoraz častejšie sa však začínajú objavovať správy, že sa po Slovensku obzerajú aj ďalší veľkí hráči, tentoraz zo Západu.

07.10.2023 05:00
Biedronka. Foto:
Reťazec Biedronka - ilustračné foto.
debata (24)

Čoraz častejšie sa však začínajú objavovať správy, že sa po Slovensku obzerajú aj ďalší veľkí hráči, tentoraz zo Západu.

V tejto súvislosti sa hovorí napríklad o americkom nadnárodnom reťazci s rýchlym občerstvením Popeyes, nemeckej sieti drogérií Rossmann či nemeckom obchodnom reťazci Woolworth. Informovali o tom Hospodárske noviny.

Príde nemecká konkurencia predajní Kik a Pepco?

Napríklad posledná menovaná značka, lacný diskontný reťazec Woolworth, ktorý sa zaoberá najmä predajom doplnkov do bytu či domu, len nedávno vstúpila na poľský trh. Roland Rissel, ktorý pôsobí na komunikačnom oddelení spoločnosti, pre Pravdu potvrdil, že firma náš trh skutočne považuje za atraktívny.

terno, pr nepouzivat Čítajte viac Spájajú sa dva veľké slovenské reťazce. Podnikajú s potravinami aj s inými tovarmi

„Woolworth si dal za cieľ v budúcnosti prevádzkovať v Európe až 5-tisíc obchodov. Okrem Poľska preto plánujeme expanziu aj do ďalších európskych krajín. Aj Slovensko vnímame ako potenciálny a atraktívny trh,“ priblížil Rissel. Nateraz však nevedel potvrdiť, kedy reťazec na Slovensko zavíta, pričom expanziu plánuje podľa jeho slov realizovať krok po kroku.

V prípade, že nemecký diskont Woolworth v najbližších rokoch skutočne na Slovensko zavíta, z hľadiska ponúkaného tovaru by bol konkurenciou najmä pre obľúbené predajne Kik, Pepco či holandský Action, ktorý na Slovensko prišiel len začiatkom tohto roka, pričom v polovici júna už ohlásil otvorenie svojej celkovo siedmej predajne u nás. Jeho expanzia tak v priebehu relatívne krátkeho času výrazne nabrala na obrátkach.

Americký fast food s kuracím mäsom

Nemecký Woolworth však nie je jediný reťazec, ktorý sa obzerá po našom trhu. Americký reťazec s rýchlym občerstvením Popeyes, ktorý svojim zákazníkom ponúka najmä rôzne varianty prípravy kuracieho mäsa, napríklad v podobe vyprážaných krídeliek či sendvičov, už čoskoro otvorí svoju prvú predajňu v Česku a Poľsku.

Hospodárske noviny približujú slová riaditeľa Popeyes pre strednú Európu Mareka Blaževiča, podľa ktorého sa spoločnosť bude aktuálne sústreďovať na spomínané dva trhy. Dodáva, že hoci je Slovensko v rámci tohto regiónu ďalším logickým krokom, firma svoj koncept najskôr vyskúša v Česku a Poľsku. S otázkou o prípadnom príchode známej značky rýchleho občerstvenia na Slovensko sa na Blaževiča obrátila aj Pravda. Ten však svoju odpoveď neposkytol.

Lidl Čítajte viac Kto si namastil vrecká na zdražovaní potravín? Nové čísla rozvírili diskusiu o ziskoch

Ak by na Slovensko napokon zavítal aj reťazec s rýchlym občerstvením Popeyes, v ohrození by sa ocitli predajne amerického KFC, ktoré sa sústreďujú na podobný typ produktov – na jedlá pripravované z kuracieho mäsa.

K ďalším značkám, ktoré by potenciálne mohli na Slovensko zavítať, potom patrí nemecká sieť drogérií Rossmann, ktorá má v Česku svoje pevné zázemie, pričom u našich susedov funguje už desaťročia. S konkurenciou by v prípade príchodu siete Rossmann musela bojovať aj obľúbená nemecká sieť drogérií DM. Aktuálne ide o značku, ktorá má v predaji drogérie na Slovensku vedúce postavenie a aktuálne disponuje asi 150 predajňami.

Okrem toho by k nám mohol zavítať aj ďalší nemecký diskont, tentoraz ide o známu a obľúbenú značku Thomas Phillips. Tá sa venuje predaju širokého sortimentu. Okrem potravín či oblečenia predáva napríklad aj potreby pre domácnosť a záhradu. Jedna z prevádzok Thomas Phillips sa nachádza neďaleko našich hraníc v susednom Rakúsku. Pravda sa v tejto súvislosti diskontu pýtala, či zvažuje príchod na slovenský trh. Ten však do uzávierky neodpovedal.

Spomínaná poľská Biedronka bude zrejme predstavovať konkurenciu pre dvoch veľkých hráčov v oblasti predaja potravín, ktorými sú nemecký Lidl a britské Tesco. Spomínaný Lidl spolu s Kauflandom, ktoré patria pod nemeckú maloobchodnú spoločnosť Schwarz-Gruppe, vytvorili na Slovensku za minulý rok zisk vo výške 250 miliónov eur.

© Autorské práva vyhradené

24 debata chyba
Viac na túto tému: #obchody #reťazce #obchodné domy #Biedronka