Tvrdá konkurencia pre reťazce už klope na dvere. Biedronka na Slovensku zmení hru, píšu Poliaci

O tom, že lacný poľský obchod Biedronka má vstúpiť na slovenský trh, sa hovorí už niekoľko mesiacov. Posledné kroky diskontu prezrádzajú, že už čoskoro môže zakotviť u nás a stať sa tak ostrou konkurenciou pre reťazce, ktoré tu dlhodobo pôsobia.

19.07.2023 12:20
Biedronka. Foto:
Ilustračné foto reťazca Biedronka.
debata (37)

Spoločnosť sa už na Slovensku obzerá a hľadá vhodné lokality na výstavbu nových predajní, píše poľský web Wiadomości Handlowe, ktorý sa orientuje na oblasť maloobchodu a veľkoobchodu.

Action, diskontný reťazec, obchod, predaj, zákazník, Čítajte viac Expanzia naberá na obrátkach. Lacný reťazec otvára na Slovensku už siedmu predajňu

Vyzerá to tak, že obchod okrem toho aktuálne urobil ďalší krok, ktorý naznačuje, že jeho príchod na náš trh je už zase o niečo bližšie ako pred niekoľkými mesiacmi, keď sa o tomto rozhodnutí iba začínalo špekulovať.

Zverejnil totiž inzerát, prostredníctvom ktorého „hľadá na Slovensku talenty“. Biedronka ponúka záujemcom zo Slovenska plat vo výške 1 500 až 2-tisíc eur mesačne a ďalšie benefity. Inzerát, ktorý si ako prvé všimli Hospodárske noviny, bol zverejnený vo Facebookovej skupine Reťazce a obchody.

Biedronka hľadá Slovákov. Foto: FB/Reťazce a obchody, Matej Rockar
Biedronka Biedronka hľadá Slovákov.

Reťazcu sa na domácom trhu podarilo odobrať zákazníkov veľkým zahraničným obchodom a získať si tak dominantné postavenie. Poľský web preto načrtáva, že podobný scenár by sa mohol zopakovať aj u nás.

Obávať by sa malo najmä britské Tesco, ktoré má na Slovensku vyše 154 prevádzok a v roku 2020 jeho tržby dosiahli 1,41 miliardy eur, píše poľský web. Biedronka však bude pravdepodobne veľkou konkurenciou aj pre obľúbenú nemeckú maloobchodnú sieť Lidl.

Action Zvolen - ilustracna fotka Čítajte viac Superlacný diskont dobýja slovenský trh. Action otvára prevádzku v ďalšom meste

Poliaci tiež zdôrazňujú, že ich najväčší hráč v segmente obchodu „zmení na Slovensku hru“, pričom rozhodnutie reťazca posunúť sa za poľské hranice považujú za súčasť prirodzeného vývoja. „Biedronka musí myslieť dopredu. Keď bude v Poľsku o päť až sedem rokov málo miesta, spoločnosť musí fungovať na trhoch, ktoré budú posilňovať jej ďalší rast,“ píše web.

Aj preto je možné, že sa okrem Slovenska začne v krátkom čase zameriavať aj na iné trhy. Prevádzky Biedronky by sa tak mohli objaviť aj v Českej republike či v Rumunsku.

Konkrétny termín príchodu reťazca k nám však stále nie je známy. Denník Pravda oslovil aj samotnú Biedronku, zatiaľ však neodpovedala.

© Autorské práva vyhradené

37 debata chyba
Viac na túto tému: #obchody #reťazce #diskont