„V tejto oblasti platia pravidlá Európskej únie pre štátnu pomoc a minimálnu pomoc," uviedlo na sociálnej sieti v odpovedi na jednu z otázok ministerstvo dopravy. Následne vyhlási výzvu pre leteckých dopravcov. „Taktiež to závisí aj od samotných dopravcov, či budú mať o takéto linky záujem. Komunikujeme s letiskovými spoločnosťami o tom, aké ďalšie pravidelné letecké spojenia by bolo vhodné podporiť," informovalo ministerstvo.

Pokiaľ ide o výstavbu prvej etapy úseku rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, podľa rezortu zmluva so zhotoviteľom je tesne pred podpisom a výstavba by sa mala začať ešte na jar. „O presnom termíne budeme informovať," oznámilo ministerstvo. V prípade plánovaného obchvat Šale stále nie je ukončené verejné obstarávanie na zhotoviteľa. „V tejto chvíli nevieme odhadnúť, koľko ešte vyhodnocovanie potrvá, a teda ani to, kedy sa začne stavať," odvetil rezort.
Ďalšie úseky rýchlostnej R7 na juhu Slovenska po Nové Zámky alebo aspoň po Dolný Bar momentálne nepatria medzi priority a nie sú ani pripravené na výstavbu. Ako vyplýva aj z programového vyhlásenia vlády, nové vedenie ministerstva dopravy sa sústredí na dokončenie diaľnice D1, dobudovanie troch chýbajúcich úsekov na D3 a výstavbu rýchlostnej cesty R4.
Ministerstvo dopravy súhlasí, že pri využívaní diaľnic a rýchlostných ciest je spravodlivejšie spoplatnenie podľa najazdených kilometrov a nie na základe časového obdobia. O takejto zmene sa však zatiaľ neuvažuje. „Z ostatnej novely smernice Eurovignette pre výhrady viacerých štátov vypadol prechod na povinné výkonové spoplatnenie všetkých vozidiel od roku 2027, tak ako sa o tom uvažovalo v prvotnom návrhu z roku 2017. Kompromisne sa pristúpilo k zavádzaniu jednodňovej diaľničnej známky," vysvetlilo ministerstvo dopravy.