Vládna koalícia sa ich snaží presadiť cez novelu kompetenčného zákona, o ktorej aktuálne rokuje parlament. Takéto zásadné legislatívne a organizačné zmeny v súťažnej politike by podľa SEA mali vždy prejsť dôkladnou odbornou diskusiou.
Čítajte viac Dobrá správa pre Slovnaft. Brusel mu povolil vyvážať ruskú ropu do Česka aj ďalší rok„Potenciálne dôsledky takto neprediskutovaných zásahov, dokonca aj tých nezamýšľaných, môžu viesť ku škodám na ekonomike, aké nemôžeme brať na ľahkú váhu," konštatuje SEA. Ako zdôrazňuje, politika ochrany hospodárskej súťaže je kľúčovým nástrojom na dosiahnutie fungujúceho trhu a podporu všeobecného hospodárskeho blahobytu. Hospodárska súťaž umožňuje firmám súťažiť za rovnakých podmienok a zároveň ich motivuje, aby sa usilovali ponúkať spotrebiteľom najlepšie výrobky za najnižšiu cenu.
Aktívne nástroje súťažnej politiky ako kontrola fúzií, obnova konkurenčného prostredia či posúdenie štátnej pomoci, si vyžadujú silnú a nezávislú súťažnú autoritu. „Avšak už len prítomnosť proaktívnej súťažnej autority je elementom narúšajúcim koordináciu a stabilitu napríklad kartelových dohôd producentov. Tie sú typickým príkladom zlyhania efektívnej súťaže a majú vždy za následok pokles blahobytu spotrebiteľov v dôsledku vyšších cien, zhoršených služieb či nižšej kvality produktov," poukazuje SEA.
Slovenská ekonomická spoločnosť (SEA) je dobrovoľné vedecké a profesné združenie ekonómov, ktoré pracuje ako občianske združenie. Jeho cieľom je prispievanie k rozvoju a popularizácii ekonomickej vedy podporou základného a aplikovaného výskumu.