Pri rozšírení diaľnice D1 Bratislava – Triblavina v súčasnosti budujú násypy na vetvách križovatky diaľnic D1 a D4. Na rozšírení diaľnice D1 medzi Bratislavou a Triblavinou v súčasnosti pracuje približne stovka robotníkov so 40 mechanizmami, ktorí sa zameriavajú primárne na budovanie násypov. Materiál, ktorý je použitý na ich budovanie, NDS necháva otestovať v laboratóriách.
Popri budovaní násypov sa robia aj preložky inžinierskych sietí. Pracuje sa tiež na betonáži spodnej stavby mostov a robotníci pokračujú aj v zemných a výkopových prácach. „V najbližších mesiacoch sa práce sústredia aj na preložku Vajnorského potoka. Pokračovať budú práce na sanačných opatreniach, zakladaní oporných múrov a výstavbe mostov,“ hovorí Eva Žgravčáková z NDS s tým, že celkovo naplánovaných je 18 mostov.
Čítajte viac Začala rásť nová diaľnica pri Bratislave. Zeminu na „spackanú“ križovatku skúmajú v laboratóriuZmluvu na rozšírenie D1 a stavbu križovatky D1/D4 podpísala NDS v novembri minulého roka s poľskou firmou Budimex. Tá sa zaviazala postaviť 3,6-kilometrový úsek približne za tri roky. Zmluvná cena je zhruba 110 miliónov eur a stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.
Čítajte viac Tunel popod Nízke Tatry? Drahý špás, tvrdia analytici. Ukázali, ako by sa dal spojiť juh a sever SlovenskaNeškodnosť materiálu použitého na stavbu v minulosti testoval aj zhotoviteľ projektu bratislavského nultého obchvatu. Spoločnosť D4R7 v lete 2020 musela vyvrátiť podozrenie, že na výstavbu rýchlostnej cesty D4/R7 medzi bratislavským Slovnaftom a Dunajom použila nevhodné alebo kontaminované materiály z nelegálnej skládky v Ivanke pri Dunaji.