Ide doposiaľ o najvyššiu pokutu v histórii slovenského poisťovníctva, o prípade informuje ekonomický portál Finsider. Ten približuje, že NBS konala na podnet spotrebiteľky, ktorej poisťovňa odmietla vyplatiť poistné plnenie.
Ide o prípad klientky poisťovne, ktorá si v roku 2018 zobrala spotrebný úver vo výške 25-tisíc eur, ku ktorému mala ako súčasť balíčka aj poistenie pre prípad smrti a úplnej invalidity. Prípad sa začal rozvíjať po tom, ako poistená ochorela na leukémiu pričom musela okamžite podstúpiť liečebnú terapiu.
Čítajte viac Sociálna poisťovňa prichádza s veľkou novinkou. Povie vám, aký budete dostávať dôchodok a na čo všetko máte nárokFinsider dopĺňa, že v priebehu roku 2019 poistenkyňa následne podstúpila transplantáciu kostnej drene, po ktorej jej bola priznaná plná invalidita. Škodovú udalosť, ktorej súčasťou bola podrobná správa onkohematológa, žena podala v roku 2020.
A práve vtedy sa celá situácia skomplikovala. Rozbehol sa kolotoč, v ktorého rámci Uniqua začala požadovať ďalšiu potrebnú dokumentáciu od svojej klientky. Podľa poisťovne boli totiž lekárske správy nedostatočné a z tohto dôvodu začala požadovať ďalšie a ďalšie dokumenty.
Čítajte viac Štát sľuboval potravinárom od augusta zníženie odvodov. Pomoci sa zatiaľ nedočkali, musí ju schváliť BruselSankčné konanie voči poisťovni Uniqa začala NBS v októbri 2021 pričom o mesiac neskôr poisťovňa uviedla, že prehodnotila svoj postup pri likvidácii udalosti. Zároveň sľúbila, že žene 20 mesiacov od oznámenia poistenej udalosti peniaze vyplatí. Zaviazala sa tiež, že "dôjde k systémovému prehodnoteniu postupov pri likvidácii poistných udalostí, ako aj k novému nastaveniu procesov v rámci likvidácie poistných udalostí.“
NBS vo svojom prvostupňovom rozhodnutí voči poisťovni Uniqa označila vety v poistných podmienkach, prenášajúce dôkazné bremeno na spotrebiteľa, za nekalú obchodnú praktiku, ozrejmuje Finsider. Pokutu NBS vyrubila kvôli tomu, že konanie poisťovne vyhodnotila „ako vysoko závažné porušenie predpisov na ochranu finančného spotrebiteľa.“