Mamutí čínsky výrobca elektromobilov, spoločnosť BYD, vyzýva ostatné značky v krajine, aby sa zjednotili a „porazili staré legendy“. Spoločnosť BYD pred niekoľkými dňami dosiahla hranicu piatich miliónov vyrobených elektromobilov. Počas minulotýždňovej spoločenskej akcie spoločnosť prezentovala video, v ktorom sa obracala na dvanásť automobilových značiek. Informovala o tom agentúra Reuters.
„Verím, že prichádza čas pre čínske značky,“ povedal zakladateľ spoločnosti BYD Wang Chuanfu. Podľa jeho slov je potrebné, aby sa čínska značka stala globálnou. Čínski výrobcovia sú v cenovej vojne so spoločnosťou Tesla, ktorá sa vyostrila od januára a zatiaľ sa nezdá, že by sa zmierňovala.

V období od januára do júla spoločnosť BYD dosiahla trhový podiel v Číne na úrovni 37 percent. V rovnakom období predchádzajúceho roku to bolo 29 percent. Spoločnosť sa dotiahla na automobilku Volkswagen, ktorá je v Číne dlhodobým lídrom v oblasti predaja.
Tesla začiatkom roka znížila ceny, čím spustila cenovú vojnu v Číne. V júli ponúkla nové finančné bonusy na najpredávanejšie modely v Číne. Odštartovala tak nové kolo znižovania cien, keďže ju nasledovali General Motors aj Volkswagen.
Tesla bola podľa údajov z čínskeho priemyslu jedinou zahraničnou značkou, ktorá v prvom polroku zvýšila svoj trhový podiel v krajine. Jej predaje v Číne dosiahli v 2. štvrťroku rekordných 156 676 áut.
Napriek tomu BYD v 1. polroku predstihol Teslu o 29 percent pri predaji elektromobilov na domácom trhu. Čínski výrobcovia elektrických áut Nio a Xpeng tiež zaznamenali oživenie dodávok v júli.
Vláda v Číne chce zvýšiť predaj automobilov a iných položiek, keďže zotavovanie jej hospodárstva po pandémii ochorenia COVID-19 v predchádzajúcich mesiacoch stratilo tempo. Úrady v júni oznámili predĺženie daňovej úľavy na nákup nových energetických vozidiel (NEV) do roku 2027.