Na ruské lietadlá tvrdo dopadli západné sankcie. Aerolinky zatajujú poruchy, chýbajú im náhradné diely

Ruské aerolínie čelia rastúcim problémom s údržbou lietadiel v dôsledku sankcií, ktoré odrezali civilné letectvo od náhradných dielov a aktualizácií softvéru.

17.05.2023 14:13
Sudán Británia nepokoje boje RAF evakuácia odlet Foto: ,
Ľudia nastupujúci do lietadla, ilustračný obrázok.
debata (13)

Od jari 2022 leteckí dopravcovia vyžadujú od personálu, aby nezapisoval poruchy na vybavení do letových denníkov, v dôsledku čoho lietadlá často lietajú bez odstránenia porúch. Uviedol to web moscowtimes.ru s odvolaním sa na ruské médium Projekt špecializujúce sa na investigatívnu žurnalistiku, ktoré cituje zamestnancov ruských leteckých spoločností Aeroflot a Nordwind.

Lufthansa / Letuška / Čítajte viac Za deň zrušili tisíc letov Lufthansy, ochromilo to plány pre 134 tisíc cestujúcich

Letuškám Aeroflotu zakázali zapisovať problémy s vybavením bez súhlasu veliteľa letu. „Je to preto, aby lietadlá nezostali na zemi pre poruchu, ktorá podľa predpisov stroju bráni lietať,“ uviedol bývalý zamestnanec Aeroflotu. Predstaviteľ technického personálu tohto dopravcu potvrdzuje, že rovnaká prax je teraz aj v iných leteckých spoločnostiach, ktoré robia všetko pre to, aby lietadlá nezostávali na zemi.

Bývalý pilot ruskej leteckej spoločnosti Nordwind uviedol, že v januári tohto roka sa pri štartovaní motorov Boeingu 737 na kazanskom letisku náhle vylialo palivo, pričom na palube bolo 190 pasažierov. Leteckých technikov únik neprekvapil, spomína pilot.

„Stalo sa to už niekoľkokrát, ale v letovom denníku o tom nebol urobený jediný záznam,“ povedal. „Ruské príslovie – Nejako bolo, nejako bude – funguje aj v letectve. Je jasné, že také lietanie je desivé, ale bohužiaľ sa to teraz deje v mnohých leteckých spoločnostiach v krajine,“ dodal.

shutterstock 602443307 Čítajte viac Ako Rusi obchádzajú sankcie. Tankery s ropou sa prekladajú, toto sa onedlho zrejme skončí

Pre sankcie, stratu prístupu k západným dielcom a službám a stratu väčšiny medzinárodných liniek budú ruské letecké spoločnosti lietať menej často, používať menej lietadiel a rozoberú časť flotily na náhradné diely, prognózujú experti poradenskej spoločnosti Oliver Wyman.

Na začiatku tohto roka bolo v Rusku 736 dopravných lietadiel, ale do roku 2026 sa ich počet zníži na polovicu a dopravcovia budú ročne strácať zhruba 20 percent flotily, predpokladá firma Oliver Wyman.

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Rusko #sankcie voči Rusku #letecké firmy