Zverejnili dátum otvorenia tunela Višňové. Vodiči budú ešte dlho trpieť v kolónach pod Strečnom

Dostavba úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové pokračuje, k ukončeniu prác by malo dôjsť v decembri 2024. Na sociálnej sieti to uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť s tým, že ich o tom informoval dodávateľ.

14.03.2023 14:22 , aktualizované: 16:26
Tunel Višňové Foto:
debata (171)

Stavba D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala zahŕňa 13,5 kilometra dlhý diaľničný úsek vrátane ôsmich mostov a 7,5 kilometra dlhého tunela Višňové. Na západe sa napojí na úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, na východe na obchvat Vrútok a Martina. Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny.

Trasa sa skráti o štvrť hodinu

Až 15 minút. Toľko času by mohli vodiči ušetriť na ceste zo Žiliny do Martina, ak bude dokončený diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové. Úsek nadväzuje na už dokončený a predchádzajúci úsek diaľnice. Za križovatkou, ktorá umožní prepojenie úseku s cestou prvej triedy spájajúcou Komárno a Žilinu, trasa diaľnice postupuje smerom na východ, až splynie s tunelom Višňové.

Tunel s dĺžkou viac ako sedem kilometrov vyúsťuje na križovatke Dubná Skala a napojí sa na pokračovanie diaľnice. Odborník na dopravu Ondrej Matej ešte vlani bilancoval stav tohto nedokončeného úseku a povedal, že chyby sa urobili aj za vlád expremiérky Radičovej, Fica či Pellegriniho. „Vláda pod vedením Petra Pellegriniho bez akejkoľvek analýzy, dopadovej štúdie a bez náležitých opatrení na stavbe vyhodila zhotoviteľa zo stavby,“ opisoval situáciu pre denník Pravda cez leto s tým, že to došlo do takého štádia, že stavba dva roky chátrala.

Pokrok prác na výstavbe úseku D1 Lietavská...
Pokrok prác na výstavbe úseku D1 Lietavská...
+8Pokrok prác na výstavbe úseku D1 Lietavská...

Vlani úsek získal nového zhotoviteľa, ktorý však odhalil v tuneli Višňové vážne nedostatky. Týkali sa primárneho, ale aj sekundárneho ostenia, vrátane odvodnenia a izolácie medzi týmito dvomi časťami tunela.

D1 Višňové Čítajte viac Diaľnica do Košíc bude do roku 2010. Legendárna Ficova veta oslavuje 15 rokov. V akom stave sú kľúčové časti?

Tender na dodanie technologického vybavenia

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) opäť preveruje postup Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) v tendri na dodanie technologického vybavenia tunela Višňové, vrátane informačného systému rozostavanej diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Dôvodom sú nové námietky proti podmienkam vo verejnom obstarávaní. Ako informoval úrad vo Vestníku verejného obstarávania, konanie o preskúmaní úkonov diaľničiarov začal 10. marca, na rozhodnutie má tridsať dní.

VIDEO: Pozrite si vlaňajšie video z výstavby úseku:

Video

Úrad ešte nerozhodol o predošlých námietkach proti podmienkam v súťažných podkladoch alebo v iných dokumentoch, začal ich skúmať 10. februára a najnovšie oznámil, že posledný deň na rozhodnutie je 20. marca. Diaľničiari musia opäť predĺžiť lehotu na predkladanie a otváranie ponúk v tendri. Pôvodnú vlaňajšiu lehotu 25. októbra postupne zmenili šesťkrát, naposledy na 2. marca, pričom nový termín zatiaľ nezverejnili. Tender na zákazku s odhadovanou hodnotou 71,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty bol zverejnený začiatkom augusta 2022.

NDS obstaráva technológiu tunela a informačný systém samostatne popri pokračujúcom dokončovaní stavebnej časti úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala v dĺžke 13,5 kilometra, z toho tunel Višňové má 7,5 kilometra. Aj pol roka po vyhlásení súťaže naďalej vysvetľovala množstvo otázok záujemcov k podmienkam zákazky, zároveň riešila žiadosti o nápravu. Predlžovanie tendra na technológiu tunela oddiali aj odovzdanie diaľničného úseku do užívania motoristom.

171 debata chyba
Viac na túto tému: #D1 #Višňové