Do takejto situácie sa dostáva čoraz viac obyvateľov miest a obcí. Dôvodom je zhoršujúci sa stav našich mostov. Až 1 717 z nich je v zlom až havarijnom stave, prakticky po životnosti.
Pre veľmi zlý stav mosta ho v Hlohovci stihli zatvoriť. Postupne ho rekonštruujú a prví chodci už po ňom opäť môžu chodiť. Horšie sa to skončilo pred dvoma rokmi s tým cez rieku Hornád. Cestný most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou v okrese Košice-okolie sa zrútil do Hornádu. Jeho obnova sa podarila len tento rok na jar. K jeho uzavretiu došlo v hodine dvanástej a bolo len šťastie, že sa nikomu nič nestalo. Necelé dva mesiace predtým padol most pre peších takisto do rieky Hornád, tentoraz v Spišskej Novej Vsi. Na lávke pre peších sa v čase pádu nachádzala jedna osoba.
Čítajte viac Remišová o nových miliardách z Bruselu: Rusko vypína dodávky plynu, nemôžeme sa spoliehať na doterajšie zdroje energieMosty sú na Slovensku dlhodobo mimoriadne vážny a neriešený problém. Ten najväčší je podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka veľké podfinancovanie. Za desiatky rokov sa tento problém podľa neho podceňoval a nedávalo sa dostatok peňazí na obnovu mostov, ktoré boli postavené prevažne v 50. rokoch. Dopravný expert dokonca nevylučuje podobný scenár, aký sa odohral v talianskom Janove, keď padol cestný most a o život prišlo niekoľko ľudí. „Trochu sa obávam, ale, samozrejme, si to neprajem, že až keď sa niečo tragické stane, vtedy si to kompetentní uvedomia. Len dúfam, že sa nenaštartujeme až po nejakej tragédii,“ hovorí pre Pravdu.
Slovenskí kontrolóri prišli ešte začiatkom roka na verejnosť so znepokojujúcou správou. Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) po vyhodnotení svojich kontrolných akcií skonštatoval, že stav mostov na Slovensku sa zhoršuje a v súčasnosti sú stovky z nich v zlom až havarijnom stave. Podľa nich Slovensko dlhodobo neinvestovalo do modernizácie a systém údržby a opráv je neúčinný. Celé desaťročia bola zanedbávaná diagnostika a prehliadky. Nezodpovedný prístup vlád dospel až do stavu, že prvé mosty spadli a viacero ďalších museli uzavrieť. Množstvo z nich už tiež nebude možné opraviť, ale musia sa zbúrať a postaviť nanovo.