Matovič: Doležal mal prísť o dofinancovaní ZSSK rokovať, hrá "zbabelé hry"

Minister financií Igor Matovič (OĽaNO) kritizoval ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina). Šéf rezortu dopravy totiž upozornil na nedostatočné financovanie železničnej osobnej dopravy, pričom hrozí rušenie tretiny vlakov a prepúšťanie stoviek zamestnancov v štátnej Železničnej spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK). „Nepríde so žiadnym konštruktívnym návrhom, kde peniaze zobrať, ako by chceli ušetriť,“ povedal v stredu o Doležalovi po rokovaní vlády Matovič.

01.06.2022 14:38
Minister financií Igor Matovič.
Minister financií Igor Matovič.
debata (7)

Pripomenul veľmi ťažké rokovania ministerstva financií so Železničnou spoločnosťou Slovensko a Železnicami Slovenskej republiky, pričom z verejných zdrojov ide na prevádzku osobnej železničnej dopravy a železničnej infraštruktúry takmer sedemsto miliónov eur ročne. „Mali sme s nimi možno pätnásť stretnutí, nakoniec sme ich dotlačili do memoranda, aby sa začali konečne trošku hospodárne správať, šetriť. Nie na vlakoch, nie na ľuďoch, ale na tom, že sa bude menej rozkrádať, tunelovať,“ uviedol Matovič s tým, že od ministra Doležala by očakával hlavne rokovania.

ZSSK: Dostali príspevok 76 284 000 eur Čítajte viac Hrozí koniec tretiny vlakov a zrušenie až 500 miest. Hľadajú sa peniaze, ak nie, dôjde k najhoršiemu

Minister dopravy je podľa ministra financií priamo zodpovedný za hospodárenie ZSSK a mal by problém riešiť. „Môžeme všetko zvaľovať na ministerstvo financií, ale zatiaľ z mojej skúsenosti môžem povedať, že čím menej schopný minister, tým viac sa vyhovára na ministerstvo financií,“ tvrdí Matovič. Podľa neho to nemôže byť o tom, že „teraz si tu bude neschopný minister“ cez svoje podriadené organizácie vytvárať tlak na ministerstvo financií. „To je jeho maslo. Čo urobil pre to, aby odtiaľ vystrnadil zlodejov, ktorí tam boli ešte od Počiatka nastrkaní,“ dodal minister financií.

Štát by mohol zrušiť predbežne tretinu spojov v osobnej železničnej doprave, ak Železničná spoločnosť Slovensko neušetrí peniaze. O prácu by tiež mohlo prísť približne do päťsto zamestnancov. Ide o sumu 24 miliónov eur, čo je rozdiel medzi objednanými dopravnými výkonmi vo verejnom záujme za 354 miliónov eur a poskytnutými zdrojmi národnému osobnému dopravcovi v objeme 330 miliónov eur. Informovali o tom v utorok na sociálnej sieti minister dopravy a generálny riaditeľ národného vlakového dopravcu.

7 debata chyba
Viac na túto tému: #vlaky #Slovensko #ZSSK #Igor Matovič #Doležal