Lidl a Biedronka u suseda viedli cenovú vojnu. Ľudia to pocítili na peňaženkách

Vplyv zvýšenia dane z pridanej hodnoty (DPH) na niektoré potraviny z nula na 5 % v Poľsku obmedzila cenová vojna medzi dvoma najväčšími miestnymi obchodnými reťazcami. Vyhlásil to v piatok guvernér poľskej centrálnej banky Adam Glapinski. TASR o tom informuje na základe správy agentúry PAP.

06.04.2024 10:29
Biedronka. Foto:
Reťazec Biedronka - ilustračné foto.
debata

Nulovú sadzbu DPH zaviedla bývalá poľská vláda ako opatrenie na pomoc domácnostiam po tom, čo sa inflácia v krajine vo februári minulého roka vyšplhala na 18,4 %. Zrušeniu nulovej sadzby predchádzala cenová vojna medzi reťazcami Lidl a Bierdonka.

Biedronka. Čítajte viac Otvorenie nového megalacného reťazca na Slovensku sa blíži. Firma zverejnila platy, aké ponúka na vyšších pozíciách

Päťpercentná sadzba, ktorá sa uplatňuje od 1. apríla tohto roka, má obmedzený vplyv vzhľadom na konkurenciu na trhu, povedal Glapinski. Samotný dopyt po potravinách je navyše ohraničený, vďaka čomu ich ceny prudko nezareagovali na zvýšenie DPH, uzavrel guvernér centrálnej banky.

debata chyba
Viac na túto tému: #Poľsko #Lidl #Biedronka