Podľa KBA prenikajúca voda môže pri teplotách pod bodom mrazu poškodiť mechanizmus zamykania dverí, takže sa zdá, že sú dvere zamknuté a vzniká riziko, že by sa mohli neočakávane otvoriť počas jazdy.
KBA so sídlom vo Flensburgu teraz monitoruje zvolávanie týchto vozidiel v Nemecku, kde sa problém týka odhadom takmer 67 400 áut. Doteraz však neboli hlásené žiadne škody na majetku alebo zranení.

V servisoch vymenia v týchto vozidlách tzv. bowdenové káble, ktoré ovládajú aj funkciu zatvárania dverí a ich plášť zrejme nie je správne utesnený.
Hovorca VW uviedol, že prvé zvolávacie akcie sa už začali a budú rozložené podľa trhov. Presnejšie, začali sa v krajinách s chladnejším počasím, ako sú Rusko a škandinávske štáty, a potom budú pokračovať v strednej až južnej Európe, dodal hovorca, podľa ktorého tento problém je možné rýchlo vyriešiť.