Železnice Slovenskej republiky podpísali dve zákazky za viac ako milión eur

Dočkáme sa elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom a výstavby terminálu integrovanej osobnej prepravy Bratislava – Ružinov.

05.05.2021 19:20
ZSSK / Vlak / Foto:
Železnice podpísali zmluvy, týkajúce sa zlepšenia vlakovej dopravy v Bratislave a jej okolí.
debata

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu na projektovanie rekonštrukcie mostného objektu na trati štátna hranica Marchegg – Devínska Nová Vesna. Dôvodom rekonštrukcie traťovej koľaje v úseku Devínska Nová Ves št. hr. – ŽST Devínska Nová Ves je aj zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy. Hodnota zákazky je takmer 428-tisíc eur.

Elektrifikácia trate v Devínskej Novej Vsi

Zhotoviteľom projektovej dokumentácie je Reming Consult, a.s. Bratislava. Realizácia projektu má byť ukončená do decembra 2023. Podľa ministra Doležala elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom, vrátane modernizácie hraničného mosta, bude znamenať priame a najrýchlejšie vlakové spojenie pre obyvateľov Slovenska. „Je to súčasť koridoru z bratislavskej Hlavnej stanice, kde prichádzajú rýchliky z celého Slovenska,“ povedal minister Doležal. Zároveň s realizáciou mosta bude realizovaný aj projekt elektrifikácie predmetnej trate, na ktorú je už spracovaná projektová dokumentácia.

ZSSK / Vlak / Čítajte viac Prioritou pri modernizácii železníc je revitalizácia najviac vyťažených tratí s najväčším meškaním vlakov

V projekte ide aj o rekonštrukciu mosta – jeho masívnej klenbovej časti, nosných konštrukcií a sanácia spodnej stavby. Pôvodný architektonický vzhľad mosta, teda tehlové klenby, kamenné čelá a piliere ako aj opory mosta, musia byť zachované. Stavba musí zahŕňať splnenie požiadaviek na vykonanie elektrifikácie trate, a tiež podľa možnosti zohľadniť požiadavky Rakúskych železníc (ÖBB), ktoré vyplývajú z modernizácie a zdvojkoľajnenia trate na rakúskom území s výhľadovou rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu a na oceľovej časti mosta 140 kilometrov za hodinu.

ŽSR podpísali dnes aj zmluvu na spracovanie projektovej dokumentácie súvisiacej s terminálom integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, a to na úseku Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.6 Bratislava – Ružinov. Bratislavčania v mestskej časti Ružinov sa vďaka projektu dočkajú terminálu integrovanej osobnej prepravy Ružinov.

Nový terminál v Ružinove

Predmet zákazky, ktorý má byť realizovaný do decembra 2023 sa člení na dve časti. Prvou je Terminál integrovanej osobnej prepravy Ružinov – odbočka, druhou Terminál integrovanej osobnej prepravy Ružinov – zastávka.

ZSSK, vlak, zeleznice, IC,stanica Čítajte viac ZSSK v poslednom desaťročí nakúpila neefektívne vozidlá za vyše miliardu eur, tvrdia analytici

V prvom projekte ide o stavbu pre zvýšenie priepustnosti trate v úseku Dunajská Streda – Bratislava – Nové Mesto, pri ktorej sa trate prepoja koľajovými spojkami. Tým sa zriadi odbočka s cieľom zvýšenia kapacity jednokoľajnej trate smerom do Komárna. Zhotoviteľ projektovej dokumentácie je Valbek & Prodex s.r.o. Bratislava. Hodnota zákazky je 298-tisíc eur bez DPH.

V druhom projekte ide o stavbu Terminálu integrovanej osobnej prepravy Bratislava – Ružinov zastávka s napojením na železničnú, cestnú a siete mestskej hromadnej dopravy. Ide o zriadenie železničnej zastávky na trojkoľajnom úseku súbehu dvoch železničných tratí, ktorý sa v ďalšom priebehu rozvetvuje na smer Podunajské Biskupice – jednokoľajná trať a dvojkoľajný úsek smer Bratislava ústredná nákladná stanica a Bratislava – Petržalka. Zhotoviteľom projektovej dokumentácie je Reming Consult a.s. Bratislava, pričom hodnota zákazky je vyše 322-tisíc eur bez DPH.

debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #Železnice Slovenskej republiky #elektrifikácia