„V súčasnosti ešte nepadlo rozhodnutie. Projekt takéhoto rozsahu predstavuje skutočne komplexnú problematiku, kladie tak významné časové nároky na celý odvolací proces,“ povedal Ferenčák.
MŽP vydalo koncom marca záverečné stanovisko v rámci procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) a odporučilo vybudovanie terminálu LNG v Bratislave. Negatívne vplyvy na životné prostredie je podľa neho možné odstrániť opatreniami. Greenpeace Slovensko preto podal rozklad k jeho rozhodnutiu.
Čítajte viac Šéf SPP o cenách plynu: Ak nepríde zásah vlády, účty budú dvojnásobnéProti výstavbe LNG terminálu protestovali v minulosti aktivisti z rôznych enviroorganizácií vrátane Greenpeace. Spoločnosť Verejné prístavy, ktorá má terminál postaviť, tvrdí, že LNG výrazne znižuje produkciu oxidu uhličitého a neprodukuje takmer žiadne pevné častice. Zavedenie LNG zvýši kvalitu ovzdušia, konštatuje. Slovenský plynárenský a naftový zväz odmieta tvrdenia, že zemný plyn a skvapalnený zemný plyn sú palivá porovnateľné z hľadiska ich environmentálnych vplyvov s palivami, ako nafta a uhlie.
Terminál má byť umiestnený v bratislavskom verejnom prístave, na hlavnom toku Dunaja a na polostrove prístavného bazéna Pálenisko. Plocha areálu navrhovanej činnosti zaberá 5500 štvorcových metrov. V blízkosti sa nachádza Prístavný most. Náklady na výstavbu odhaduje investor približne na 40 miliónov eur bez DPH.