Sulík podnikol v súvislosti s nedostatkom AdBlue dva zásadné kroky. V rukáve mám ešte atómovú zbraň, tvrdí

SITA, Pravda, Eko | 20.10.2021 12:19
Richard Sulík Foto:
Minister hospodárstva a podpredseda vlády pre ekonomiku Richard Sulík (SaS)
Minister hospodárstva vydal pokyn pre Správu štátnych hmotných rezerv SR, aby nakúpila pol milióna litrov tejto látky pre potreby štátu. Zároveň nebude Duslo predávať AdBlue priekupníkom.

Slovenskí motoristi sa podľa ministra hospodárstva Richarda Sulíka nemusia obávať nedostatku AdBlue. Ide o látku, ktorá sa využíva pri úprave výfukových plynov naftových motorov. Jej najväčším európskym výrobcom je pritom šalianske Duslo, ktoré iba minulý týždeň ohlásilo obmedzovanie výroby ako dôsledok vysokých cien plynu.

VIDEO: Minister hospodárstva Richard Sulík (SaS) o AdBlue.

„Momentálne nemám najmenší dôvod si myslieť, že toho AdBlue pre vlastnú spotrebu bude málo," uviedol minister po stredajšom rokovaní vlády. Ako dodal, v tejto súvislosti podnikol dva zásadné kroky. Jednak vydal pokyn pre Správu štátnych hmotných rezerv SR, aby nakúpila priamo od Dusla pol milióna litrov tejto látky pre potreby štátu. To by malo vystačiť na niekoľko mesiacov.

Rokovania s Duslo šaľa

Zároveň Sulík rokoval s predstaviteľmi šalianskej fabriky a dohodli sa, že nebudú predávať AdBlue rôznym priekupníkom prevažne zo zahraničia, aby jej mali dostatok domáci motoristi pre vlastnú spotrebu. Látka totiž chýba v celej Európe. „Podnikol som kroky, ktoré som považoval za potrebné. V tomto momente to považujem za dostatočné," zhrnul minister.

shutterstock 1836037033 Čítajte viac Chýba AdBlue. Čo bude s kamiónmi, autobusmi a autami na naftu?

Sulík priznal, že aktuálne nikto nevie, ako sa situácia vyvinie ďalej a čo bude o niekoľko mesiacov. Podľa jeho slov má ešte v rukách „atómovú zbraň", a to všeobecný hospodársky záujem, v rámci ktorého vie zakázať vývoz AdBlue zo Slovenska. „Ale tak ďaleko nechceme ísť," uzavrel.

Čo je AdBlue

Kvapalné aditívum sa používa pri úprave výfukových plynov naftových motorov. Aby dieselové motory neprodukovali príliš mnoho škodlivých emisií, do výfukov sa vstrekuje močovina. AdBlue nepotrebujú len moderné dieselové vozidlá, ale bez tejto prídavnej látky sa nepohne aj množstvo kamiónov, dodávok či autobusov, ktoré rozvážajú ľudí či tovar po celom Slovensku.