Dopravcovia by mohli platiť mýto aj na všetkých cestách I. a II. triedy a v intravilánoch

Rozšírenie spoplatnenia cestnej siete pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony je súčasťou návrhu úradníckej vlády s možnými opatreniami na ozdravenie verejných financií.

08.10.2023 16:10
myto Foto:
Dodatočné zdroje zo spoplatnia všetkých ciest I. a II. triedy sadzbou pre nesúbežné úseky by v nasledujúcich troch rokoch mohli dosiahnuť 16 miliónov eur, 34 miliónov eur a 37 miliónov eur.
debata (3)

Cestní dopravcovia by mali po novom platiť mýto aj na všetkých cestách I. a II. triedy. Zároveň by za využívanie diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy uhrádzali poplatky aj na úsekoch v intravilánoch miest a obcí, ktoré sú od nich oslobodené.

S rozšírením spoplatnenia cestnej siete pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony počíta úradnícka vláda v balíku možných opatrení na ozdravenie verejných financií. „Nákladná doprava je významným znečisťovateľom životného prostredia. Jej dodatočné spoplatnenie môže viesť k poklesu odjazdených kilometrov a presunu časti tranzitu na ekologickejšie možnosti dopravy," zdôvodnilo návrh na rozšírenie úhrady mýta Ministerstvo financií SR.

Dodatočné zdroje zo spoplatnia všetkých ciest I. a II. triedy sadzbou pre nesúbežné úseky by v nasledujúcich troch rokoch mohli dosiahnuť 16 miliónov eur, 34 miliónov eur a 37 miliónov eur. V prípade platenia mýta aj na úsekoch v intravilánoch by výnosy navyše v rokoch 2024 až 2026 mohli predstavovať 12 miliónov eur, 25 miliónov eur a 27 miliónov eur. Základom týchto výpočtov je celkový výber mýta z roku 2022 (231,5 milióna eur), ten je zvýšený o možné výnosy z nespoplatnených ciest I. triedy o 6 % a II. triedy o 8 %, ako aj z nespoplatnených intravilánov o 10 %.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Mýto #nákladná doprava #platenie mýta