Podľa analýzy spoločnosti Container xChange so sídlom v Hamburgu „existuje významný pohyb nákladu z Číny do Ruska, ale veľmi vzácny pohyb späť z Ruska do Číny“. To má škodlivý vplyv na podnikanie v oblasti kontajnerovej logistiky z dôvodu veľkej nerovnováhy medzi dopytom a ponukou.
Rusko od svojej invázie na Ukrajinu pomerne dobre zvláda sankcie Západu, aj vďaka obchodu s Čínou. Vláda v Moskve očakáva, že objem obchodu s ázijskou krajinou tento rok prekročí 200 miliárd dolárov (189,77 miliardy eur) po tom, ako v roku 2022 dosiahol 185 miliárd dolárov.

Výsledkom zvýšeného čínskeho exportu je nielen hromadenie kontajnerov v Rusku, ale tiež kolaps na sekundárnom trhu s kontajnermi v Moskve, ktoré tam teraz stoja oveľa menej ako inde vo svete. Priemerná cena použitého bežného kontajnera klesla tento týždeň v Moskve na 580 dolárov zo 4 175 dolárov vo februári 2022, podľa údajov spoločnosti Container xChange. A cena nových kontajnerov sa znížila na 1 450 dolárov zo 4 309 dolárov pred ruskou inváziou na Ukrajinu.
Obchod medzi týmito dvoma krajinami vyskočil za prvých sedem mesiacov tohto roka o 37 percent na 134,1 miliardy dolárov, uviedol Container xChange s odvolaním sa na čínske colné údaje.
Čínsky export do Ruska vzrástol o 73 percent na približne 62,54 miliardy dolárov, zatiaľ čo dovoz z Ruska do Číny, a to najmä energií, sa zvýšil o 15 percent na 71,6 miliardy dolárov.

Začiatkom tohto mesiaca Kiel Trade Indicator ukázal, že aktivita v ruských prístavoch sa obnovila takmer na predvojnovú úroveň. A nové dohody signalizujú, že bilaterálne obchodné väzby sa ešte zintenzívnia.