Najobľúbenejšie pivo v USA sa po 20 rokoch prepadlo. Potopila ho reklama s transgender osobou

Doposiaľ najobľúbenejšie pivo v USA pod značkou Bud Light sa ocitlo v rebríčku najpredávanejších pív v krajine po vyše 20. rokoch na druhom mieste. Z dominantnej pozície ho vytlačil konkurent.

16.06.2023 09:14
pivo, jedlo, reštaurácia, Foto: ,
Poháre s pivom, ilustračný obrázok.
debata (15)

Z analýzy poradenskej spoločnosti Bump Williams vyplýva, že za prepadom obľúbenej značky môže stáť aprílová reklamná spolupráca pivovaru s transgender osobou, ale rovnako aj dlhodobé trendy na trhu, píše český web Idnes.cz.

Budvar, pr, nepouzivat Čítajte viac Ocenili najlepšie pivá na Slovensku. Pozrite si víťazov

Bud Light totiž už niekoľko mesiacov čelí bojkotu zo strany Američanov a známe pivo sa stalo predmetom „kultúrnej vojny“. Ľudí pobúrila spolupráca firmy s transgender herečkou a influencerkou Dylan Mulvaneyovou. Stalo sa tak po tom, ako jej Bud Light, ktorý spadá pod pivovarnícky konglomerát Anheuser-Busch InBev, poslal špeciálnu plechovku piva s jej tvárou.

Idnes.cz približuje, že tento prípad je súčasťou širšieho hnutia proti právam transgenderových osôb a marketingovým kampaniam, ktoré sú ústretové voči komunite LGBT+. Produkt sa stal následne terčom kritiky zo strany viacerých celebrít.

Roman Šusták, bývalý dlhoročný riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu, ktorý dnes pôsobí ako odborný poradca pre malé remeselné pivovary. Čítajte viac Odborník na pivo: V čase socializmu vládol u mužov kult piva. Radler? Také niečo nebolo

Na čelo rebríčka sa po jarnej kauze postupne dostalo mexické pivo Modelo Especial, ktorého predaje v obchodoch s potravinami a alkoholom v priebehu mája vzrástli na 8,4 percenta z celkového objemu. Bud Light naopak klesol na 7,3 percenta.

15 debata chyba
Viac na túto tému: #USA #pivo