Z analýzy poradenskej spoločnosti Bump Williams vyplýva, že za prepadom obľúbenej značky môže stáť aprílová reklamná spolupráca pivovaru s transgender osobou, ale rovnako aj dlhodobé trendy na trhu, píše český web Idnes.cz.

Bud Light totiž už niekoľko mesiacov čelí bojkotu zo strany Američanov a známe pivo sa stalo predmetom „kultúrnej vojny“. Ľudí pobúrila spolupráca firmy s transgender herečkou a influencerkou Dylan Mulvaneyovou. Stalo sa tak po tom, ako jej Bud Light, ktorý spadá pod pivovarnícky konglomerát Anheuser-Busch InBev, poslal špeciálnu plechovku piva s jej tvárou.
Idnes.cz približuje, že tento prípad je súčasťou širšieho hnutia proti právam transgenderových osôb a marketingovým kampaniam, ktoré sú ústretové voči komunite LGBT+. Produkt sa stal následne terčom kritiky zo strany viacerých celebrít.

Na čelo rebríčka sa po jarnej kauze postupne dostalo mexické pivo Modelo Especial, ktorého predaje v obchodoch s potravinami a alkoholom v priebehu mája vzrástli na 8,4 percenta z celkového objemu. Bud Light naopak klesol na 7,3 percenta.