Občanov vyzýva k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité. Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom emailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky, klient zaplatí pri preberaní zásielky, či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe," zdôrazňuje spoločnosť. V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúča im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Čítajte viac Tibor otvoril obálku a zažil šok: nedoplatok za vodu 800 eur. Takéto správy dostalo zrejme mnoho ľudíZaznamenali už viac ako 50 rôznych podvodných správ, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.