Bleskové doručenie v deň nákupu. Tesco spúšťa vylepšené online objednávky

Online nákupy nie sú pre nás žiadnou novinkou. Počas pandemického obdobia služby online predaja boli veľmi prínosné. Z pohodlia domova si ľudia vedeli bez zbytočného stresu a niekedy i čakania v obchode nakúpiť svoje obľúbené potraviny či oblečenie.

19.10.2021 00:00
tesco, PR, nepouzivat

Obchodný reťazec Tesco spustil službu Online nákupy už pred 9 rokmi. Stále sa však snaží zlepšovať. Preto predstavil zrýchlenú formu online nakupovania. Známy reťazec najnovšie ponúka online nakupovanie, či už cez web alebo pomocou mobilnej aplikácie, s možným doručením nákupu v deň objednávky. Novinka je aktuálne k dispozícii v Bratislave a čoskoro bude už vo všetkých dovozových lokalitách. Online nákupy v Tescu – celkovo dostupné pre 2,8 milióna potenciálnych zákazníkov – ponúkajú celému Slovensku široký výber potravín a iných výrobkov.

Okamžitú donášku ocenia najmä zákazníci bez auta či starší ľudia. „Predal som auto a bývam na štvrtom poschodí bez výťahu,” hovorí zákazník Tesca. „S ťažkým nákupom sa mi po schodoch chodilo veľmi ťažko, od známeho som počul o online službe, ktorú Tesco ponúka. Ich vodiči mi nákup donesú priamo pred dvere,” zdôveril sa zákazník a dodal, že potraviny boli ešte krajšie ako by si on sám vybral. S online službou je veľmi spokojný a do obchodu teraz chodí menej.

Spokojnosť potvrdzujú aj dáta. Reprezentatívny výskum NMS Market Research ukázal, že obľúbenosť online nakupovania neustále rastie a možnosť nakupovať z pohodlia domova využíva čoraz viac ľudí. Podľa výsledkov dnes nakupuje potraviny takmer každý piaty Slovák či Slovenka, čo je 19 percent z opýtaných respondentov.

tesco, PR, nepouzivat

Okamžité doručenie

Kto by si nechcel niečo objednať a už v ten deň to mať na stole? Tejto otázky sa chytilo aj Tesco a Slováci svoj nákup vykonaný online môžu mať na stole expresne rýchlo. Martin Bulla prevádzkový riaditeľ pre Tesco Slovensko predstavil vylepšenú službu online objednávania. „Zákazník si vie vytvoriť objednávku v daný deň a my mu dodáme potraviny v ten istý deň,“ hovorí Bulla. K tomu dodáva, že sa snažili čo najviac skrátiť čas, ktorý uplynie od vytvorenia objednávky až po jej dodanie. Rozhodli sa tak na základe potrieb zákazníka a videli, že zákazníci majú o skrátenie doby dodania naozaj veľký záujem.

Táto služba nefunguje len ako donáška potravín. Zákazník si vie potraviny či ďalšie potrebné výrobky objednať a pomocou služby Klikni+ vyzdvihni si svoju objednávku vie vyzdvihnúť priamo v predajni. „Zákazník si môže dopredu rezervovať čas kedy a kde si objednávku vydvihne,“ dodáva prevádzkový riaditeľ Bulla.

Prínos služby Tesco online nákupy vidia zákazníci hlavne v úspore času a v možnosti naplánovať si nákupy vopred, z pohodlia a bezpečia domova, a tak mať rozpočet domácností pod kontrolou. Prieskum NMS Market Research ukázal, že počet zákazníkov, ktorí si nákupy plánujú vopred, vzrástol v desaťročnom porovnaní z 54 percent na 66 percent.

tesco, PR, nepouzivat

Ako to celé funguje?

Systém doručenia nákupu v deň objednávky vysvetlil Tomáš Szabó, prevádzkový manažér online nákupov pre Tesco. „V súčasnej dobe si zákazník vytvorí objednávku do deviatej hodiny, s tým že najskorší možný termín doručenia bude o 14.00 hodine a ďalšie takéto okno bude o 13.00 hodine, kedy si zákazník urobí objednávku do 13.00 hodiny a doručíme ju s možným doručením najskôr o 18.00 hodine.”

Cena a kvalita týchto produktov sú pri online nákupe rovnaké ako pri osobnej návšteve obchodu. O ich výber sa starajú vyškolení kolegovia, takzvaní „pickeri“, ktorí sú takzvanými imaginárnymi očami aj rukami zákazníka.

„Naším cieľom je poskytnúť všetkým zákazníkom tú najvyššiu možnú kvalitu a najkomfortnejšie služby. Preto je pre nás dôležité neustále zlepšovať naše služby pre zákazníkov, aby si mohli rýchlo a bez problémov nakúpiť potrebné výrobky z obývačky. V Tescu sme teraz zašli o krok ďalej z pohľadu neustáleho zlepšovania služby Tesco Online nákupy,“ zhrnul Bulla.

Aplikácia pre všetky vekové kategórie

Napríklad aj dôchodcovia si môžu svoj nákup jednoducho môžu vyklikať cez telefón. Pokiaľ by s tým mali problém, môžu požiadať o pomoc mladšieho člena rodiny. „V našich podmienkach ide o prelomovú vec. Je to výborné načasovanie, pretože covidový čas nás naučil viac sa pohybovať online priestore. Rovnako viac nákupov vybavujeme online. Takže si myslím, že je to spojenie príjemného s užitočným,” povedala na margo Tesco Online nákupov známa sociologička Sylvia Porubänová.

Aplikácia a online nakupovanie sa netýka len mladých a digitálne zručných ľudí. „Týka sa to aj seniorov, ktorí často krát majú problém aj s mobilitou. Či už rodinní príslušníci, ale aj oni sami si zlepšujú svoju digitálnu zručnosť online nakupovaním,” hovorí Porubänová.

Sociologička si myslí, že čas ušetrený nákupom v obchode dokáže ľuďom pomôcť, aby sa viac venovali činnostiam, ktoré majú radi.

chyba