Otvorené obchody nemajú vplyv na tržby e-shopov

Online či do obchodu? Tržby internetových obchodov s oblečením nezaznamenali výraznejší pokles počtu objednávok i keď sú obchodné prevádzky otvorené. Objednávky e-shopov ovplyvňuje počasie či väčšie množstvo aktivít ľudí v prírode.

27.07.2021 11:33
nakupovanie, internet Foto:
Ilustračná snímka.
debata

I keď analytici predpokladali, že s otvorením obchodných centier tržby e-shopov s oblečením poklesnú, e-shop Factcool.sk nezaznamenal tento pokles. „Otvorenie prevádzok sa u nás zásadne neprejavilo, ale zmenilo sa správanie ľudí. Teraz nakupujú najmä v práci – poobede do 16. hodiny – a večerná špička sa začína až po 20. hodine,“ hovorí Mária Padová, marketingová manažérka Factcool.sk.

Podľa Padovej ide o každoročný jav. Pripisuje to krajšiemu počasiu, zákazníci pred nákupmi v obchodných centrách uprednostňujú popoludňajší šport či prechádzku. „Piatky a soboty ľudia pravdepodobne trávia mimo svoje domovy, takže dochádza k prepadu o 10 – 15 % oproti bežným dňom,“ informuje Padová. Ako ďalej dodáva je to vidieť predovšetkým na Slovensku a v Čechách, kde sú zvyknutí zdržiavať sa cez víkendy na chatách či chalupách.

Zavreté predajne preniesli ľudí do online priestoru. E-shop s oblečením Factcool.sk za minulý rok dosiahol tržby na úrovni 54 miliónov eur. V porovnaní s rokom 2019 ide o nárast o takmer 90 %. Vtedy dosiahol tržby 30-miliónov. Napriek otvoreným obchodným centrám a kamenným obchodom s oblečením Factcool.sk očakáva tento rok rast tržieb na úrovni 83 miliónov eur. Zisk by mal byť tento rok na úrovni 4,4 milióna eur.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #tržby #eshop #online nakupovanie