I keď analytici predpokladali, že s otvorením obchodných centier tržby e-shopov s oblečením poklesnú, e-shop Factcool.sk nezaznamenal tento pokles. „Otvorenie prevádzok sa u nás zásadne neprejavilo, ale zmenilo sa správanie ľudí. Teraz nakupujú najmä v práci – poobede do 16. hodiny – a večerná špička sa začína až po 20. hodine,“ hovorí Mária Padová, marketingová manažérka Factcool.sk.
Podľa Padovej ide o každoročný jav. Pripisuje to krajšiemu počasiu, zákazníci pred nákupmi v obchodných centrách uprednostňujú popoludňajší šport či prechádzku. „Piatky a soboty ľudia pravdepodobne trávia mimo svoje domovy, takže dochádza k prepadu o 10 – 15 % oproti bežným dňom,“ informuje Padová. Ako ďalej dodáva je to vidieť predovšetkým na Slovensku a v Čechách, kde sú zvyknutí zdržiavať sa cez víkendy na chatách či chalupách.
Zavreté predajne preniesli ľudí do online priestoru. E-shop s oblečením Factcool.sk za minulý rok dosiahol tržby na úrovni 54 miliónov eur. V porovnaní s rokom 2019 ide o nárast o takmer 90 %. Vtedy dosiahol tržby 30-miliónov. Napriek otvoreným obchodným centrám a kamenným obchodom s oblečením Factcool.sk očakáva tento rok rast tržieb na úrovni 83 miliónov eur. Zisk by mal byť tento rok na úrovni 4,4 milióna eur.