Podľa informácií denníka Pravda dostali čakatelia na priznanie dôchodku ospravedlnenie spolu s informáciou, že riešenie ich nároku bude meškať. „Sociálna poisťovňa považuje za dôležité a korektné informovať občanov o tom, že aj keď v súčasnosti vybavenie žiadosti trvá dlhšie, o ich nároku na dôchodok koná,“ povedala pre denník Pravda hovorkyňa Sociálnej poisťovne Zuzana Dvoráková.
Situácia v poisťovni mala vzniknúť z dôvodu nepredvídateľných externých okolností v dôsledku koronakrízy. V liste ale chýbala informácia, kedy sa ľudia dočkajú dôchodkovej dávky a ich žiadosti budú vybavené. Podľa Dvorákovej ale ľudí ubezpečili, že o penzie neprídu a budú im čo najskôr vyplatené spätne. „Ich životné situácie nám nie sú ľahostajné, preto robíme všetko, čo je v našich silách,“ povedala hovorkyňa.

Sociálna poisťovňa argumentuje tým, že jej na vybavovanie žiadostí chýbajú zamestnanci na útvaroch dôchodkového poistenia. Tých z práce vyradil koronavírus. Dvoráková ale nepovedala, či sa nakazili alebo sú v preventívnej izolácii. Dôchodkové oddelenie ale podľa jej slov v úvode roka dlhodobo dosahovalo úroveň 20 percent až 35 percent z celkového počtu zamestnancov.
„Súbežne sme zaznamenali veľký nárast agendy. Kým v prvom kvartáli roka 2020 si o dôchodok požiadalo takmer 26-tisíc občanov, za rovnaké obdobie v roku 2021 to už bolo viac ako 35-tisíc občanov,“ vysvetľuje Dvoráková. Ako dodala, nárast práce tak predstavuje 35,5 percenta a tento trend trvá.
Sociálna poisťovňa si podľa jej hovorkyne uvedomuje „svoje kľúčové postavenie v období pandémie a zodpovednosť, ktorú voči občanom má“. Dvoráková dodala, že zamestnanci na útvaroch dôchodkového poistenia od zlepšenia personálnej situácie pracujú po novom aj cez víkendy, počas sviatkov a majú nadčasy.