„Občanom poskytuje možnosť aktívne sa zapájať do jeho prípravy a následne aj jasné informácie o tom, čo a kde v ich obci môže alebo naopak nemôže byť postavené. Investori vedia lepšie pripraviť návrhy nových stavieb a pre stavebné úrady je jednoduchšie rozhodnúť o tom, aká stavba môže byť na konkrétnom pozemku povolená. Je potrebné, aby zákon upravoval aj požiadavky na priebežné vyhodnocovanie aktuálnosti územného plánu a jeho následné aktualizácie,“ tvrdí Juraj Suchánek s tým, že plánované rušenie územného konania neznamená obmedzovanie práv účastníkov konania. Ide podľa neho skôr o logickú integráciu dnes dvoch samostatných, po sebe nasledujúcich konaní.
Podľa IUR územný plán aj dnes spracovávajú a prijímajú obce, novinkou bude časový rámec, ako budú územné plány vznikať. Do tvorby územných plánov sa môžu obyvatelia svojimi pripomienkami priamo zapojiť. Výsledný dokument bude naďalej schvaľovať obecné zastupiteľstvo. Obce by sa zároveň pri každej stavbe mali vyjadriť aj k jej súladu s územným plánom. Preto podľa Juraja Suchánka „prekvapenia“, ktorých sa obávajú zástupcovia samospráv, nastať nemôžu. „Môžeme povedať, že pre mesto a jeho občanov je kvalitné územné plánovanie podstatne dôležitejšie ako samotné povoľovanie stavieb,“ dodáva Juraj Suchánek.