Ako ďalej podotkol Dan Kollár z Cyklokoalície, doterajšie podporné schémy nezohľadňovali skutočnosť, že cyklodoprava je dopravou na krátke vzdialenosti a jej podpora je efektívna najmä v mestách a blízkych prímestských oblastiach. Podľa neho práve plán obnovy je príležitosťou pre implementáciu funkčnej stratégie podpory cyklodopravy.
Suma v pláne obnovy, o ktorej informoval minister dopravy Andrej Doležal, predstavuje približne tretinu potrebných nákladov. „Spolu s prostriedkami z eurofondov a cyklovýzvou ministerstva dopravy je dosiahnutie základnej siete bezpečných cyklotrás vo všetkých mestách a ich blízkom okolí do niekoľkých rokov celkom reálnym cieľom,“ pripúšťa Kollár.
Ako dodal Kollár, štát podporou cyklodopravy v pláne obnovy vydal signál, že to s podporou udržateľnej mobility myslí vážne. V kombinácií s investíciami do komfortnejšej železničnej dopravy môže podľa Cyklokoalácie rozvoj cyklodopravy výrazne znížiť zaťaženie miest a obcí automobilovou dopravou.
Predpokladom je však nastavenie podporných schém na základe reálnych mobilitných potrieb, čo môže umožniť aj lepšie využívanie dát o pohybe obyvateľstva. Spolu s tým je zo strany štátu dôležité motivovať samosprávy, zároveň im má byť pri rozvoji cyklodopravy maximálne nápomocný úpravami legislatívy, ale aj pri samotnom projektovaní.