Žilinu čaká zásadná modernizácia, rekonštrukcia železničného uzla bude stáť 320 miliónov eur

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu o dielo na projekt pracovne nazývaný „uzol Žilina“. Finacovať sa bude najmä z eurofondov.

, 12.11.2020 11:58
zeleznicna stanica, vlak, cestovanie, hlavna... Foto:
Rekonštrukcia uzla umožní aj zrýchlenie vlakov. (il. foto)
4

Súčasťou modernizácie je dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina. Modernizácia pozostáva z prestavby existujúcej železničnej dopravnej cesty, zvýšenia stupňa technickej vybavenosti, zabudovania moderných a progresívnejších prvkov, čím dôjde ku skvalitneniu a zlepšeniu jej technických parametrov, bezpečnosti a ukazovateľov ako celku. Celá stavba má dĺžku zhruba 14 kilometrov v smere východ – západ a 2,3 kilometra v smere sever – juh.

V tomto roku sa nám podarilo podpísať zmluvy na strategické modernizácie ako sú trať Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR, na severnej trase trať Poprad –Lučivná ako aj uzol Žilina, ktorý je jedným z dopravných sŕdc železničnej infraštruktúry na Slovensku.
Miroslav Havrila, generálny riaditeľ ŽSR

Zároveň s ňou sa budú rekonštruovať podchody, podjazdy ako aj infraštruktúra súvisiaca s cyklodopravou, ktoré výrazne pomôžu mestu. „Zároveň sa nám do budúcna otvárajú otázky rekonštrukcie železničnej stanice či iného stvárnenia a využitia predstaničného priestoru,“ hovorí primátor Žiliny Peter Fiabáne.

„V tomto roku sa nám podarilo podpísať zmluvy na strategické modernizácie ako sú trať Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR, na severnej trase trať Poprad –Lučivná ako aj uzol Žilina, ktorý je jedným z dopravných sŕdc železničnej infraštruktúry na Slovensku,“ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.

Územím Slovenska prechádzajú tri koridory základnej transeurópskej siete, pričom v regióne Žilinského kraja sa nachádzajú dva z nich Balt – Jadran a Rýn – Dunaj, so spoločným úsekom Púchov – Žilina, čím vznikla v Žiline koridorová križovatka. Preto rekonštrukcia uzla Žilina patrí k strategickým investíciám do železničnej infraštruktúry

Financovanie projektu bude z dvoch eurofondových zdrojov, a to z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) a Nástroja CEF (Nástroj na prepájanie Európy, Connecting Europe Facility). Hodnota zákazky uzol Žilina je 323,37 miliónov eur. Rekonštrukkcia prinesie aj značné zlepšenie dopravnej situácie v celom území.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
4 debata chyba
Viac na túto tému: #ŽSR #železnice #uzol Žilina