Dôvodom takéhoto kroku je aj skutočnosť, že dopravcovia ich využívajú na ich obchádzanie. Uviedol to pre agentúru SITA Ivan Rudolf, poradca ministra dopravy a výstavby pre strategickú a krízovú komunikáciu na margo stretnutia zástupcov ministerstva s autodopravcami, ktoré sa uskutočnilo na žiadosť združenia ČESMAD.
Ministerstvo zároveň analyzuje možnosť v spolupráci s Trnavským samosprávnym krajom na budúci rok spustiť pilotný projekt spoplatnenia iba niektorých vybraných úsekov ciest II. triedy. Má ísť o 16 úsekov ciest II. triedy. Táto možnosť je iba v štádiu analýz a nie je predmetom vyhlášky, ktorá ja momentálne v pripomienkovom konaní.
Preto rezort považuje tvrdenie Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) o plánovaní spoplatnenia ciest II. triedy za nepravdivé a prípravu autodopravcov na štrajk za neodôvodnenú. „UNAS má predmetnú vyhlášku k dispozícii od 29. septembra 2020. Pán Stanislav Skala z UNAS uviedol, že autodopravcovia nesúhlasia s akýmikoľvek zmenami v spoplatnení až kým nebude nový mýtny systém,“ dodal Rudolf.
Podľa jeho slov sa sťažoval na aroganciu a nekomunikáciu ministerstva, vyhrážal sa štrajkom a následne z rokovania bez možnosti reakcie a vysvetlenia zo strany zástupcov ministerstva odišiel. „Preto považujeme za zbytočné posielať mu vyjadrenia cez médiá, keď o ne nemal záujem na osobnom stretnutí,“ dodal Rudolf.
V medzirezortnom pripomienkovom konaní sa nachádza vyhláška, ktorá zahŕňa zmenu v sadzbách na 600 kilometroch ciest vrátane ciest nižšej triedy a vybrané intravilány miest. Medzi nich patrí okrem iného Martin, Žilina či časť bratislavského obchvatu. Ide o cesty, na ktorých sa predtým mýto platiť nemuselo, alebo o tie, na ktorých sa má sadzba navyšovať.
V návrhu sú nové diaľnice, ktoré sa sprejazdnia do konca roka 2020 vrátane úsekov D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka či diaľnica D3 pri Čadci.