Niektoré cesty I. triedy budú spoplatnené. Dôvodom sú zrejme kamionisti

06.11.2020 09:24
zima, cesta, zimná cesta
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje v priebehu tejto zimy nasadiť na rýchlostné cesty a diaľnice 277 rôznych mechanizmov. Autor:

Ministerstvo dopravy a výstavby nepripravuje celoplošné spoplatnenie ciest II. triedy. Pripravovaná vyhláška z dielne rezortu má zaviesť spoplatnenie len nových úsekov diaľnic a rýchlostných ciest a doplniť spoplatnenie intravilánov obcí na niektorých úsekoch ciest I. triedy, ktoré sú súbežné so spoplatnenými diaľnicami a rýchlostnými cestami.

Dôvodom takéhoto kroku je aj skutočnosť, že dopravcovia ich využívajú na ich obchádzanie. Uviedol to pre agentúru SITA Ivan Rudolf, poradca ministra dopravy a výstavby pre strategickú a krízovú komunikáciu na margo stretnutia zástupcov ministerstva s autodopravcami, ktoré sa uskutočnilo na žiadosť združenia ČESMAD.

Ministerstvo zároveň analyzuje možnosť v spolupráci s Trnavským samosprávnym krajom na budúci rok spustiť pilotný projekt spoplatnenia iba niektorých vybraných úsekov ciest II. triedy. Má ísť o 16 úsekov ciest II. triedy. Táto možnosť je iba v štádiu analýz a nie je predmetom vyhlášky, ktorá ja momentálne v pripomienkovom konaní.

Preto rezort považuje tvrdenie Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) o plánovaní spoplatnenia ciest II. triedy za nepravdivé a prípravu autodopravcov na štrajk za neodôvodnenú. „UNAS má predmetnú vyhlášku k dispozícii od 29. septembra 2020. Pán Stanislav Skala z UNAS uviedol, že autodopravcovia nesúhlasia s akýmikoľvek zmenami v spoplatnení až kým nebude nový mýtny systém,“ dodal Rudolf.

Podľa jeho slov sa sťažoval na aroganciu a nekomunikáciu ministerstva, vyhrážal sa štrajkom a následne z rokovania bez možnosti reakcie a vysvetlenia zo strany zástupcov ministerstva odišiel. „Preto považujeme za zbytočné posielať mu vyjadrenia cez médiá, keď o ne nemal záujem na osobnom stretnutí,“ dodal Rudolf.

V medzirezortnom pripomienkovom konaní sa nachádza vyhláška, ktorá zahŕňa zmenu v sadzbách na 600 kilometroch ciest vrátane ciest nižšej triedy a vybrané intravilány miest. Medzi nich patrí okrem iného Martin, Žilina či časť bratislavského obchvatu. Ide o cesty, na ktorých sa predtým mýto platiť nemuselo, alebo o tie, na ktorých sa má sadzba navyšovať.

V návrhu sú nové diaľnice, ktoré sa sprejazdnia do konca roka 2020 vrátane úsekov D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka či diaľnica D3 pri Čadci.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#poplatok za diaľnice #poplatok #ministerstvo dopravy #cesty II. triedy #cesty I. triedy #cesty
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku