Pravidelný príjem v stanovenej výške, transakcie kartou v určitom počte alebo objeme, trvalé príkazy a inkasá. Aktivita na účte spolu s ďalšími depozitnými či úverovými produktmi sú najčastejšími podmienkami na to, aby mohli klienti využívať účet zadarmo alebo získať zľavu z poplatku za jeho vedenie. Vhodnou zmenou banky a prechodom na účet, ktorý je bez poplatku a bez podmienok, môžu ľudia podľa Gálikovej ušetriť aj desiatky eur ročne.
Okrem zrušenia poplatkov za účet takmer pätina bankových klientov považuje za dôležité, z pohľadu opatrení na pomoc pri prekonaní následkov koronavírusu, aj bezkontaktné platby. Tie sa už počas prvej vlny pandémie zvýšili z pôvodných 20 eur na 50 eur. Zároveň sa zmenil maximálny kumulatívny limit po sebe nasledujúcich transakcií bez zadania PIN, a to zo 100 eur na 150 eur.
Z pohľadu bezpečnosti je však podľa Gálikovej stále najlepšou voľbou platiť mobilom alebo hodinkami. V tomto prípade spravidla nie je potrebné zadávať PIN ku karte, a to ani pri vyšších sumách. „Platbu totiž autorizujeme odtlačkom prsta, skenom tváre, resp. heslom v mobile, vďaka čomu sa môžeme úplne vyhnúť priamemu kontaktu s platobným terminálom,“ dodala Gáliková.