Ten zároveň dodal, že síce nejde o ideálne riešenie, no minimálne „nedáva čierneho Petra do rúk len niektorým zainteresovaným a všetci sa na problému musia podieľať rovnako.“
Cestovné kancelárie tak po novom budú môcť klientom zaslať návrh o zmene plnenia uzavretej dohody až na 16 mesiacov, a to do augusta 2021. Klient má následne štrnásť dní na prijatie, respektíve odmietnutie ponúknutého návrhu.
Právo o vrátenie peňazí
Niektorí obyvatelia, ktorých sa koronakríza dotkla najviac, budú môcť navyše požiadať kancelárie o okamžité vrátenie peňazí. Musia však spadať do jednej zo štyroch skupín, ktoré rezort hospodárstva presne definoval.
„Jedná sa o tých, ktorí sa dostali na Úrady práce po trinástom marci, podnikateľov a SZČO, ktorých prevádzky boli zavreté alebo podstatne utrpeli a čerpali peniaze z ochranných opatrení vlády, ďalej ide o skupinu osamelých rodičov, ktorí čerpali karanténnu OČR a samostatnú skupinu tvoria tehotné matky,“ vysvetlil Oravec.
Správu aktualizujeme.