Obchodné reťazce už niekoľko týždňov čelia zložitej situácii spôsobenej mimoriadnymi opatreniami a šíriacim sa koronavírusom. Dopyt zákazníkov sa zvýšil a s ním aj potreba pracovnej sily. Spoločnosť Tesco sa tak rozhodla reagovať a dočasne zvýšiť počet svojich zamestnancov o niekoľko stovák.
Nábor dočasných pracovných síl má na jednej strane vyriešiť problém reťazca, na druhej strane dokáže pomôcť rodinám, ktoré sa po strate zamestnania ocitli v ťažkej situácii.
„Som hrdý na celý tím Tesco za ich obrovské úsilie pri nábore, ktorý prebehol v rekordne krátkom čase. Ďakujeme všetkým, ktorí prejavili záujem o prácu v našich obchodoch, a chcel by som privítať našich 850 nových kolegov. Veľmi nám pomôžu, aby sme v tomto náročnom období zabezpečili jedlo pre všetkých a ochránili tých najzraniteľnejších kolegov vo veku 65 a viac rokov či tehotné ženy," uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.
Nový kolegovia zároveň odbremenia zamestnancov Tesca, ktorí sa radia do rizikovej skupiny nad 65 rokov. Tí si totiž budú môcť vziať voľno.
Na nové pracovné miesta sa hlásilo dokopy 1100 uchádzačov. Väčšinou šlo o pozície na pokladniach, pri doplňovaní tovaru, či pri vybavovaní Tesco Online nákupov. Väčšina donedávna pracovala v gastronómii, hoteliérstve, taxi službách či vo výrobnom sektore.