Uviedol to člen predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Peter Gandl s tým, že násyp bude zrejme musieť zhotoviteľ rozobrať. Gandl priblížil, že nevychádzajú kontrolné skúšky na únosnosť násypu.
„Pri kontrole sa zistilo, že sa tam našli kusy dreva, že tam boli nejaké textílie a také materiály, ktoré jednoznačne do násypu nepatria a, samozrejme, znižujú jeho únosnosť,“ podotkol s tým, že podľa neho sa bude asi musieť násyp rozobrať a vybudovať nanovo. NDS vykonávala niektoré kontrolné skúšky a odbery, ktoré viedli k tomu, aby sa analyzoval tento problém.
Gandl zároveň upozornil, že tam existuje azbest, preto sa to bude musieť robiť špeciálnymi metódami.
Ako dodal, azbest je nebezpečný pri manipulácii, a pokiaľ už je niekde zabudovaný, životunebezpečný nie je. „Prekáža jeho manipulácia, a, naopak, zákon zakazuje použitie azbestu pri stavebných prácach. To znamená, predpokladám, že ten, kto tento zákaz porušil, asi by mal dostať nejakú pokutu,“ myslí si Gandl. O tom, čo sa s tým má robiť, však podľa neho musí rozhodnúť investor, ktorým je štát v zastúpení ministerstvom dopravy.
Keďže NDS má certifikované laboratórium, na základe žiadosti ministerstva odobrala na stavbe D4/R7 kontrolné vzorky a vyhodnotila ich. „Samozrejme, vyšetrovateľ takisto odobral kontrolné odbery, takisto sa obrátil na certifikované laboratóriá a všetko toto posudzovanie ešte prebieha, zatiaľ to nie je uzavreté,“ poznamenal.