„V piatok večer som vám dal sľub, že to nenecháme len tak. Chceme ho dodržať, a preto dáme tento piatok v mobilných sieťach bezplatné volania, správy a dáta na Slovensku zadarmo pre všetkých bez ohľadu na to, či zažili výpadok alebo im služby fungovali. Tieto výhody budú k dispozícii pre všetkých a automaticky,“ uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Dušan Švalek na sociálnej sieti.
Po výpadku je už sieť spoločnosti stabilná a všetky systémy bežia naplno. "Počas posledných dní a najmä počas víkendu sme venovali obrovské množstvo úsilia na zabezpečenie čo najlepšej funkcionality. Výpadok bol úspešne diagnostikovaný a odstránený,“ informoval Švalek. Počas posledných dní Slovak Telekom monitoroval výkon sietí, aby skontroloval plný výkon svojej prevádzky.
Hovorca Telekomu Michal Korec minulý týždeň k výpadku uviedol, že povaha problému bola plošná a náhodná. Zákazníci sa a výpadkom mohli stretnúť na celom Slovensku, netýkal sa však všetkých čísel. „Niektorí zákazníci môžu volať medzi sebou alebo byť dovolateľní z inej siete, alebo volať do inej siete. Iní nie a sieť sa im javí ako preťažená,“ dodal vtedy Korec.
Technický problém podľa dostupných informácií nastal na komponente, ktorý prepájal hovory v sieti, čo v praxi znamená, že zákazník sa javil ako nedovolateľný alebo sa nemohol dovolať do svojej siete.