Americká spoločnosť tak rozširuje svoje aktivity o novú oblasť, ktorá jej umožní dostať sa k zákazníkom nielen prostredníctvom obchodov, ale aj prostredníctvom ich vlastných domácností.
Hodnota kontraktu bola stanovená na 3,2 miliardy USD (2,81 miliardy eur). Za jednu akciu firmy SodaStream zaplatí PepsiCo 144 USD v hotovosti. Ponúknutá cena predstavuje takmer 11-percentnú prémiu v porovnaní s uzatváracou cenou akcií SodaStream v piatok 17. augusta.
SodaStream, ktorá vyrába domáce zariadenia na sýtenie nápojov, tak umožní americkej spoločnosti diverzifikovať jej súčasné portfólio. Zároveň jej umožní posilniť pozíciu na nápojovom trhu, na ktorom v poslednom období zaznamenáva ťažkosti, keďže dopyt po sladkých sýtených nápojoch v Severnej Amerike klesá. Navyše, maloobchodné siete tlačia na ceny výrobcov značkových nápojov a postupne stále viac uprednostňujú nových výrobcov a privátne značky.
Pre SodaStream je kontrakt zasa príležitosťou na rozšírenie svojho biznisu o ďalšie trhy. V súčasnosti dodáva svoje produkty do 80 000 obchodov v 45 krajinách sveta. Najväčšími trhmi pre izraelskú firmu sú Nemecko, Francúzsko, Kanada a USA.