Vo februári prezentoval médiám ministerský splnomocnenec tohto projektu László Vígh prijímaciu a technickú budovu okruhu, ktorých steny už stoja.
Prvá budova poskytne priestory aj pre konferencie a výstavy. V technickej budove s rozlohou 2100 metrov štvorcových, ktorá má oceľovú konštrukciu, umiestnia kancelárie, v strednej časti budú dielne pre kamióny, kde budú pripravovať tieto autá na testovanie na okruhu. V dlhšom krídle budovy bude prebiehať príprava osobných vozidiel.
Stavbári pracujú už aj na budovaní samotnej testovacej dráhy. Tá bude mať vonkajší rýchlostný okruh s dĺžkou 2032 metrov a šírkou 12 metrov, na ktorej budú môcť jazdiť s rýchlosťou do 120 km/h.
Uprostred tohto okruhu bude sieť menších ciest s rôznymi povrchmi, s celkovou dĺžkou 1334 metrov a so šírkou 6 metrov, ktoré budú simulovať dopravu medzi obcami. Na nich budú testovať autá pri rýchlosti do 60 km/h, pričom bude možné na nich simulovať aj dážď, informoval Vígh.
V záujme vytvorenia infraštruktúry na testovanie samoriadiacich vozidiel vlani 19. októbra zástupcovia maďarského podniku Autóipari Próbapálya Zala Kft, ktorý je projektantom testovacej dráhy, podpísali v Budapešti dohodu o spolupráci s rakúskou spoločnosťou ALP.Lab GmbH. Cieľom tejto medzinárodnej kooperácie je napomôcť rastu regionálnej konkurencieschopnosti a vytvoriť podmienky pre vznik cezhraničného prostredia na testovanie autonómnych áut.
Základný kameň okruhu, o vybudovaní ktorého rozhodla vláda v máji 2016, položili 19. mája 2017 za účasti predsedu maďarskej vlády Viktora Orbána, ktorý pri tejto príležitosti zdôraznil, že polygón bude ojedinelým nielen v Maďarsku, ale aj v Európe.
Hodnota investície na ploche takmer 250 hektárov bude takmer 40 miliárd forintov (127,4 milióna eur). „Maďarsko sa dostane na mapu vývoja, výskumu a testovania v automobilovom priemysle. Máme ambície stať sa jednou z bášt výroby automobilov v strednej Európe,“ zdôraznil Orbán.
Realizovanie prvej etapy projektu je naplánované na rok 2018. V druhej etape, do roku 2020, chcú vybudovať špeciálnu oválnu dráhu a rozšíriť sieť ciest o cesty so zlým povrchom, stúpania a mestské prostredie pri zohľadnení aktuálnych výsledkov výskumu fungovania áut bez vodičov.
Maďarský minister národného hospodárstva Mihály Varga v súvislosti so snahami vlády v oblasti automobilového priemyslu v roku 2016 povedal, že Maďarsko by sa mohlo stať centrom inovácie v doprave a zohrať silnú úlohu v jednej z najdôležitejších oblastí – vývoji samoriadených vozidiel.