ŽOS Vrútky: Pre poruchu sú odstavené štyri vlaky, nie sedemnásť

Z 32 nových dieselmotorových jednotiek radu 861, ktoré spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., dodala Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK), sú na základe uplatnenej reklamácie odstavené štyri vozidlá. Dva vlaky majú poruchu motora pre chybu vodného čerpadla a ďalšie dva majú prasknutý chladič, pričom odstránenie porúch bude podľa garancie bezplatné.

22.02.2018 12:28
debata (2)

Informovala o tom spoločnosť ŽOS Vrútky s tým, že pre násilne poškodené kolesá sú odstavené štyri vozidlá (trať Prešov – Bardejov), sedem pre údržbu a dve pre násilnú škodu po strete s cudzím motorovým vozidlom. Mimo prevádzky je z rôznych dôvodov spolu sedemnásť týchto vlakov.

Vrútocká firma tak reagovala na tvrdenia poslancov parlamentu za OĽaNO Igora Matoviča a Jána Marosza, ktorí v utorok 20. februára informovali, že z 32 dieselmo­torových vozidiel je nefunkčných sedemnásť a pre častú poruchovosť ich musia nahrádzať vyše štyridsaťročné „haraburdy“ bez klimatizácie.

„Je teda zrejmé, že z 32 vozidiel sú na záručnej oprave štyri vozidlá a nie sedemnásť ako tvrdí pán Matovič. Záručné opravy motora sú vykonávané dodávateľom motora firmou MAN a výmena chladičov je vykonávaná dodávateľom railpacku (prevodovky) firmou Voith,“ uviedla Jana Horníková z marketingu ŽOS Vrútky.

„Dieselmotorové jednotky boli dodávané na základe najnižšej ceny, ktorá vyplynula z elektronickej aukcie, v ktorej ŽOS Vrútky súťažili s poľskou firmou PESA podľa medzinárodných tendrových podmienok,“ poznamenala Horníková. „Keďže máme podozrenie, že pán Matovič svojimi lživými vyjadreniami poškodzuje našu firmu, jeho vyjadrenia sme postúpili nášmu právnemu zástupcovi,“ dodala Horníková.

ZSSK tiež potvrdila, že z 32 dieselmo­torových jednotiek radu 861, ktoré dodala spoločnosť ŽOS Vrútky, v regionálnej doprave momentálne nejazdí sedemnásť. Príčinou toho však nie je len ich poruchovosť, ale aj pravidelná údržba a nehody s cestnými motorovými vozidlami. Národný osobný vlakový dopravca obstaral uvedený počet vlakov spolu za takmer 131 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (157 mil. eur vrátane DPH) cez dva projekty, spolufinancované zo zdrojov Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013. V prvej fáze v roku 2009 objednal dvanásť jednotiek za skoro 53 mil. eur a v druhej fáze v roku 2013 ďalších dvadsať kusov za 78 mil. eur bez DPH.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #vlaky #Železničná spoločnosť Slovensko #OĽaNO #ŽOS Vrútky