Nemecký týždenník Bild am Sonntag na základe niektorých dokumentov píše, že americkí vyšetrovatelia odhalili viaceré softvérové funkcie, ktoré Daimleru pomohli pri testoch. Napríklad jedna z funkcií vypla čistenie emisií po 26 kilometroch, ďalšia zas na základe rýchlosti alebo spôsobu zrýchľovania umožnila odhaliť testovací režim. Týždenník spomína aj emaily technikov Daimleru, ktorí pochybovali o legálnosti týchto funkcií.
Hovorca Daimleru sa odmietol vyjadriť k obsahu dokumentov s odôvodnením, že koncern naplno spolupracuje s americkými úradmi a dohodol sa s nimi na zachovaní dôvernosti. „Úrady vedia o dokumentoch a nepodali žiadnu sťažnosť,“ povedal hovorca. „Dokumenty, ktoré má Bild k dispozícii, boli zjavne zverejnené selektívne, aby poškodili Daimler a jeho 290 000 zamestnancov.“
Úrady po celom svete zamerali svoju pozornosť na dieselové vozidlá po tom, že Volkswagen v roku 2015 pripustil používanie nelegálneho softvéru v 580 000 autách v USA. Tento softvér mu umožnil úspešne prejsť emisnými testami, hoci v skutočnosti dosahovali emisie až 40-násobok povolených hodnôt.