Prevádzkovateľ bratislavského letiska ešte v júli 2016 zaviedol poplatok za nadštandardné VIP služby poskytované na termináli všeobecného letectva, pričom poplatok platil každý odlietavajúci cestujúci, ktorý prechádzal terminálom všeobecného letectva.
„Protisúťažné správanie spoločnosti spočívalo v nastavení tohto poplatku poplatok za nadštandardné VIP služby nebol prepojený s reálnym využitím nadštandardných VIP služieb cestujúcimi, ale bol naviazaný len na samotný vstup na terminál všeobecného letectva, pritom vstup na terminál je spoplatnený iným typom poplatku. Týmto dochádzalo k situácii, že poplatok za nadštandardné VIP služby platili aj klienti, ktorí o takéto služby nemali záujem a nevyužívali ich,“ vysvetlila Oľšavská.
PMÚ vyhodnotil toto konanie Letiska M. R. Štefánika ako zneužitie dominantného postavenia formou neprimeraných podmienok. Protisúťažné konanie bolo ukončené 31. augusta 2017. V rámci správneho konania potom letisko predložilo žiadosť o urovnanie.
„Úrad po vyhodnotení všetkých skutočností súhlasil s procesom urovnania, na základe čoho bola Letisku M. R. Štefánika znížená pôvodne uložená pokuta o 30 %, a to na sumu 127.000 eur,“ doplnila Oľšavská.
Rozhodnutie PMÚ nadobudlo právoplatnosť 5. februára 2018.