Senec sa zmenil na dopravný lievik

Vjazd do Bratislavy sa opäť skomplikoval. Na zdržania sa musia pripraviť vodiči smerujúci do hlavného mesta zo smeru od obce Blatné. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) uzatvorila dočasný výjazd na diaľnicu z cesty prvej triedy I/61. Kilometrové kolóny v dopravnej špičke sa budú vytvárať minimálne do decembra.

07.09.2017 12:00
debata (2)
križovatka Blatné na D1

Koncom augusta diaľničiari otvorili nový most na ceste prvej triedy I/61 ponad diaľnicu D1, ktorého zbúranie a postavenie je súčasťou vybudovania križovatky Blatné. NDS však vodičom priamo na konci prázdnin zatarasila vjazd na diaľnicu. Celý objem tranzitnej dopravy od Blatného smerujúci do Bratislavy tak musí prejsť cez mesto Senec a platí to aj pre osobné autá.

Vodiči tak najmä v ranných špičkách musia počítať rozsiahlymi kolónami, v ktorých sa zdržia desiatky minút. Nespokojní vodiči upozorňujú na alarmujúcu situáciu aj na sociálnych sieťach. Vjazd na diaľnicu v blízkosti obce Blatné sa však obnoví až v decembri.

"Výjazd Blatné sa uzavrel v súlade so stavebným povolením a odsúhlaseným harmonogramom stavebných prác. Ide o nevyhnutnosť z dôvodu dobudovania severných vetiev križovatky Blatné. Postup prác je daný projektom organizácie výstavby, ktorý je nedeliteľnou súčasťou platného stavebného povolenia,“ informuje hovorkyňa diaľničiarov Michaela Michalová.

Diaľničiari navyše plánovali v septembri otvoriť južnú vetvu križovatky, ktorá by umožnila zísť z diaľnice D1 v smere od Bratislavy. Takisto by bolo možné napojiť sa na diaľnicu v smere do Trnavy. S otvorením však nesúhlasí polícia.

"NDS plánovala spustenie južnej vetvy, zjazd z diaľnice na Senec a Blatné, spolu so zrekonštruovaným mostom, keďže sa ale v úseku nedá vybudovať vyraďovací pruh na diaľnici D1, polícia dala nesúhlasné stanovisko na priame odpojenie z diaľnice D1 na vetvu križovatky,“ dodáva Michalová.

Zjazd nie je povolený aj napriek tomu, že v danom úseku je v súčasnosti maximálna povolená rýchlosť 60 km/h. Doprava je však vedená v jednom páse obojsmerne v usporiadaní 2+2, keďže na ľavej strane diaľnice dochádza k rekonštrukcii vozovky.

Smerom do Bratislavy je úsek možné obísť cez diaľničnú križovatku Voderady, čo však pri trase z obce Blatné predstavuje obchádzku v dĺžke 30 kilometrov. Kritický vjazd do Senca z cesty prvej triedy I/61 je možné obísť aj cez Čataj a Chorvátsky Grob.

Ak sa chcú však vodiči vyhnúť zápcham pri vjazde na diaľnicu cez križovatku Senec, tak budú musieť využiť takisto cestu I/61, na ktorej sa v ranných špičkách tiež vytvárajú kolóny.

"Sprejazdnenie celej križovatky je naplánované na december 2017 a NDS intenzívne pracuje na tom, aby bol dodržaný termín sprejazdnenia diaľnice D1 spolu s križovatkou. Motoristov žiadame o zhovievavosť pre toto kritické obdobie, využívanie alternatívnych trás, následne aj alternatívnych druhov dopravy. Apelujeme aj na zvyšovanie obsadenosti vozidiel, čo by dopomohlo v sledovanom období k väčšej plynulosti dopravy v meste Senec a okolí,“ informuje Michalová.

Výstavba križovatky Blatné je prvou časťou rozširovania diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou na plnohodnotnú 3-prúdovú diaľnicu s odstavnými pruhmi. Križovatku stavia združenie firiem Eurovia a Doprastav za 23,3 milióna eur. Celkovo má v rámci rozširovania diaľnice osud spečatených až 12 diaľničných mostov medzi Trnavou a Bratislavou.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #doprava #cesty #senec #Národná diaľničná spoločnosť