Volkswagen chce zastaviť straty značky VW v USA a Rusku

Nemecká automobilka Volkswagen plánuje do konca tohto desaťročia zastaviť straty svojej kľúčovej značky VW na trhoch v Spojených štátoch, Latinskej Amerike a Rusku. Firma pritom stavia na znižovanie nákladov a na nové modely s vyššou maržou, napísala agentúra Reuters.

07.05.2017 09:34
debata (1)

„Od začiatku roka nám v USA, v Južnej Amerike a aj v Rusku opäť rastie predaj,“ upozornil finančný riaditeľ značky VW Arno Antlitz. „Predpokladáme, že tento priaznivý vývoj bude v priebehu roka pokračovať,“ dodal.

Volkswagen po škandále s falšovaním testov emisií naftových vozidiel pracuje na reštrukturalizácii svojich aktivít. Pomocou úsporných opatrení sa snaží získať finančné prostriedky na investície do elektromobilov, technológií pre automatické riadenie a moderných prepravných služieb, ako je prenájom áut, spolujazda alebo carsharing, teda zdieľanie automobilov.

Koncern v tohtoročnom prvom štvrťroku zvýšil prevádzkový zisk o 40 percent na 4,37 miliardy eur. Prevádzkový zisk samotnej značky VW za prispenia úsporných opatrení vzrástol na 869 miliónov eur z iba 73 miliónov eur pred rokom. „Reštrukturalizačné programy prinášajú prvé ovocie,“ uviedol šéf značky VW Herbert Diess.

Volkswagen predvlani v septembri priznal, že po celom svete do približne 11 miliónov naftových automobilov inštaloval softvér, ktorý umožňuje manipulovať s testami emisií. Škandál sa týka aj 1,2 milióna vozidiel českej divízie Škoda Auto.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #automobilky