Lufthansa by prevzatím získala v Nemecku takmer monopol. Prípadné obvinenia z kartelu označil Spohr za „riešiteľné“, uviedla agentúra DPA. Spohr dúfa, že rovnaký názor budú mať aj príslušné regulačné orgány. Poukázal na príklady British Airways a Air France, ktoré tiež pohltili svojich menších domácich konkurentov.
Air Berlin vlani hospodáril so stratou 782 miliónov eur. Firma dlhuje asi 1,2 miliardy eur a spoločnosť Etihad, ktorá v nemeckom podniku vlastní 29-percentný podiel, ho silno dotuje.
Podľa Spohra môže otázku zadlženosti vyriešiť iba vláda v Abú Zabí. S predstaviteľmi tohto emirátu o veci už hovorili, keď tento týždeň Spohr sprevádzal v delegácii nemeckú kancelárku Angelu Merkelovú na jej ceste do Saudskej Arábie a Spojených arabských emirátov.
Lufthansa si od Air Berlin už prenajíma 38 lietadiel aj s posádkou. Spoločne založili novú leteckú spoločnosť Air Berlin Aeronautics, do ktorej by mohlí previesť prenajímané lietadla.