Pôvodný termín, dokedy môžu uchádzači predkladať svoje ponuky, zmenila najprv na 13. februára a následne na 28. februára. Zároveň predĺžila termín viazanosti ponúk z 30. júna na 14., resp. 31. júla.
Štátny osobný vlakový dopravca vyhlásil tender vlani v decembri. Za nákup 35 nových klimatizovaných vozňov 2. a 1. triedy pre rýchlosť 160, resp. 200 kilometrov za hodinu predpokladá zaplatiť 69,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (83,4 mil. eur vrátane dane). Vozne plánuje získať za dva a pol roka, od 1. júla 2017 do 31. decembra 2019. Na nákup tridsiatich vozňov si chce uplatniť opciu, pričom na dodanie všetkých vozňov neuvažuje o využití peňazí Európskej únie.
Železničiari chcú najprv získať päť nových osobných vozňov 2. triedy s veľkopriestorovým oddielom pre cestujúcich pre rýchlosť 160 km za hodinu. Následne cez opciu plánujú nákup dvadsiatich vozňov 2. triedy pre rýchlosť 160 km za hodinu, z toho desať s veľkopriestorovým oddielom a desať s troma veľkopriestorovými oddielmi pre cestujúcich. Ďalších desať vozňov má byť vybavených 1. triedou, z toho päť pre 160 km a päť pre 200 km za hodinu, pričom vozne s vyššou rýchlosťou majú mať tlakotesnú skriňu. Všetky plánované vozne majú byť dlhé 26,4 metra. ZSSK požaduje, aby uchádzači v ponuke predložili zoznam dodania nových osobných vozňov v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia verejného obstarávania v minimálnom objeme 43 mil. eur bez dane.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity (IC) vlaky bez podpory štátu.