Železničiari posunuli tender na nákup moderných vagónov

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) opakovane predĺžila lehotu na predkladanie ponúk vo verejnej súťaži na dodanie 35 nových osobných klimatizovaných vozňov pre diaľkovú dopravu.

12.02.2017 11:46
debata

Pôvodný termín, dokedy môžu uchádzači predkladať svoje ponuky, zmenila najprv na 13. februára a následne na 28. februára. Zároveň predĺžila termín viazanosti ponúk z 30. júna na 14., resp. 31. júla. 

Štátny osobný vlakový dopravca vyhlásil tender vlani v decembri. Za nákup 35 nových klimatizovaných vozňov 2. a 1. triedy pre rýchlosť 160, resp. 200 kilometrov za hodinu predpokladá zaplatiť 69,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (83,4 mil. eur vrátane dane). Vozne plánuje získať za dva a pol roka, od 1. júla 2017 do 31. decembra 2019. Na nákup tridsiatich vozňov si chce uplatniť opciu, pričom na dodanie všetkých vozňov neuvažuje o využití peňazí Európskej únie. 

Železničiari chcú najprv získať päť nových osobných vozňov 2. triedy s veľkopriestorovým oddielom pre cestujúcich pre rýchlosť 160 km za hodinu. Následne cez opciu plánujú nákup dvadsiatich vozňov 2. triedy pre rýchlosť 160 km za hodinu, z toho desať s veľkopriestorovým oddielom a desať s troma veľkopriestorovými oddielmi pre cestujúcich. Ďalších desať vozňov má byť vybavených 1. triedou, z toho päť pre 160 km a päť pre 200 km za hodinu, pričom vozne s vyššou rýchlosťou majú mať tlakotesnú skri­ňu. Všetky plánované vozne majú byť dlhé 26,4 metra. ZSSK po­žaduje, aby uchádzači v ponuke predložili zoznam dodania nových osobných vozňov v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia verejného obstarávania v minimálnom objeme 43 mil. eur bez dane. 

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné Inter­City (IC) vlaky bez podpory štátu. 

debata chyba
Viac na túto tému: #vlaky #Železničná spoločnosť Slovensko