Nemecko by podľa analýzy, o ktorej informuje denník Die Welt, muselo na systém mýta doplácať stovky miliónov eur ročne.
Minister dopravy Alexander Dobrindt (CSU) si od zavedenia diaľničných poplatkov pre osobné autá sľubuje čistý ročný príjem okolo 524 miliónov eur. Analýzu jeho úradu už ale spochybnilo niekoľko iných štúdií. Okrem skorších štúdií pre stranu Zelených aj aktuálna analýza dopravného experta Ralfa Ratzenbergera pre ADAC.
Ratzenberger v nej tvrdí, že ministerstvo dopravy očakávané príjmy výrazne nadhodnocuje. Podľa jeho prepočtov bude projekt, ktorý nedávno schválila nemecká vláda, stratový už od zavedenia v roku 2019. V prvom roku podľa experta Nemecko bude v mínuse 147 miliónov eur, v roku 2023 už 251 miliónov eur.
Dôvodom je predovšetkým nastavenie systému, ktorý počíta s tým, že za neho budú de facto platiť len zahraniční vodiči. Vodiči áut registrovaných v Nemecku mýto síce tiež zaplatia, neskôr im ale bude vrátené, pretože sa im zníži daň z motorových vozidiel. Majitelia najekologickejších áut s veľmi nízkymi emisiami získajú dokonca ešte väčšiu úľavu, než koľko zaplatia na diaľničných poplatkoch. A práve toto opatrenie je z rozpočtového hľadiska veľkým problémom. Ruka v ruke s tým, ako na nemeckých cestách bude pribúdať ekologických áut, sa totiž budú zvyšovať náklady Nemecka na mýto.
Na návrh nemeckej vlády, s ktorým už súhlasila Európska únia, hľadí skepticky niekoľko európskych krajín vrátane nemeckých susedov. V januári ho kritizoval aj šéf autoklubu ADAC, podľa ktorého je mýto pre osobné vozidlá zbytočné.