V stredu bol na trati prvý deň len so štátnymi vlakmi a ukázalo sa, že štyri páry IC-čiek Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sú výrazne kratšie ako tie, čo prevádzkoval RegioJet. Štátne IC vlaky majú štandardne len päť vozňov, pričom z toho jeden je reštauračný vozeň a jeden je vozeň prvej triedy. RegioJet pritom jazdil s 10-vozňovými súpravami. V špičke boli súkromné vlaky často vypredané. Štátny dopravca sa k obsadenosti IC vlakov počas prvého februárového dňa odmietol vyjadriť. Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča spoločnosť obsadenosť vyhodnotí po prvom mesiaci.
V stredu predpoludním bol IC vlak vyrážajúci z Bratislavy o 11.33 obsadený podľa informácií na internetovej stránke štátneho dopravcu asi na polovicu. Cestovné lístky na daný vlak sa predávali za 19,20 eura. V opačnom smere z Košíc o 11.16 bol vlak obsadený ešte menej. Obsadených bola približne jedna tretina sedadiel. Cena lístkov dosahovala 15,90 eura. Večerný IC vlak z Košíc vyrážajúci o 17.16 za cenu 15,90 eura bol v stredu doobeda tiež obsadený zhruba z jednej tretiny.
ZSSK zachovala od februára len jeden pôvodný pár svojich IC vlakov, ktoré zastavujú okrem koncových staníc len v Trnave, Žiline, Poprade a Kysaku. V stredu pred obedom bol rýchly IC vlak vyrážajúci z Bratislavy o 15.47 obsadený na polovicu a cena cestovného dosahovala 21,50 eura.
Žlté vlaky RegioJetu však boli vyťažené najmä počas piatkov a nedieľ, pričom v týchto časoch kapacitne nestačili ani napriek vyššiemu počtu vozňov. ZSSK do najvyťaženejších vlakov idúcich v piatok poobede z Bratislavy pridala väčší počet vozňov. Namiesto troch vozňov druhej triedy je vo vlaku radených päť takýchto vozňov, ku ktorým sa pridáva aj vozeň prvej triedy. V stredu bola na piatok poobede v rýchlom IC vlaku z Bratislavy o 15.47 vypredaná viac ako polovica miest. Približne polovica všetkých miest bola vypredaná aj v IC vlaku v rovnakom smere, ktorý z hlavného mesta štartuje o 17.33. V opačnom smere boli nedeľné IC vlaky vypredané taktiež približne na polovicu svojej kapacity.
Štát nahradil tri páry spojení súkromných žltých vlakov svojimi IC vlakmi, pričom však výrazne musel upraviť ich fungovanie, ktoré nastavil v decembri minulého roka. Z pôvodných dvoch párov IC vlakov stojacich len v šiestich staniciach vrátane koncových, ktorým cesta trvá 4 hodiny a 42 minút, zostal v prevádzke len jeden pár. Tri nové páry IC vlakov stoja v zastávkach Bratislava, Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Štrba, Poprad, Spišská Nová Ves, Kysak a Košice.
Cestujúci využívajúci súkromné vlaky RegioJetu si už zvykli na pohodlný nákup cestovných lístkov prostredníctvom internetu s možnosťou ich vrátenia. V takom prípade získali zaplatené cestovné takmer okamžite naspäť. Systém štátneho dopravcu na predaj lístkov prostredníctvom internetu je na prvý pohľad komplikovanejší a menej intuitívny. V prípade vrátenia cestovného lístka cestujúci nedostane peniaze späť okamžite, ale musí na ne čakať niekoľko dní. Pri kúpe lístka cestujúci navyše musia vypĺňať číslo svojho občianskeho preukazu.
S definitívnym odchodom RegioJetu sa končí cenová vojna, ktorú viedli štátne nedotované IC vlaky a žlté spoje súkromníka. Pred príchodom konkurencie prevádzkovala ZSSK svoje najrýchlejšie spojenia za 20 až 24 eur. Následne súkromník zaviedol 9-eurové cestovné, na ktoré ZSSK reagovala zlacnením IC vlakov na 12,90 eura.
Bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer) v januári minulého roku IC vlaky zrušil. RegioJet následne počas roka dvakrát zdvihol cestovné. V špičke ním cestujúci medzi Bratislavou a Košicami cestovali za viac ako 20 eur. Obnovené štátne IC vlaky v najvyťaženejších vlakoch vozia ľudí za 21,50 eura. Vplyvom konkurencie však štátny dopravca zvýšil úroveň služieb. V druhej triede v IC vlakoch majú cestujúci k dispozícii noviny, vodu alebo internet.