Trasa dlhá zhruba 12 000 kilometrov vedie z Číny cez Kazachstan, Rusko, Bielorusko, Poľsko, Nemecko, Belgicko a Francúzsko do Británie. Prvý vlak sa vydal z I-wu na cestu 1. januára a vezie náklad odevov, tašiek a ďalšieho spotrebného tovaru. Vzhľadom k rôznemu rozchodu koľají v jednotlivých krajinách bude potrebné náklad niekoľkokrát prekladať.
Čínske štátne železnice už prevádzkujú nákladnú dopravu medzi Čínou a niektorými inými európskymi mestami, napríklad Hamburgom a Madridom. Londýn bude pätnástym európskym mestom, ktoré sa pripojí k novej Hodvábnej ceste, uviedol spravodajský server BBC.
Predošlý britský premiér David Cameron sa usiloval o priazeň Číny a jeho plánom bolo urobiť z Británie hlavnú bránu pre vstup čínskych investícií na Západ. Jeho nástupkyňa Theresa Mayová na neho nadväzuje a v rámci prípravy na odchod krajiny z Európskej únie sa usiluje o získanie miliárd dolárov čínskych investícií, uviedla agentúra Reuters.