Generálny riaditeľ Volkswagenu Matthias Müller podľa denníka na internom stretnutí vedúcich pracovníkov vyzval na zníženie materiálových a režijných nákladov o desať percent.
Volkswagen vlani v septembri priznal, že po celom svete do zhruba 11 miliónov naftových áut inštaloval softvér, ktorý umožňuje manipulovať s testami emisií.
„Dôsledky tejto krízy nás budú v nasledujúcich rokoch zaťažovať až na hranicu únosnosti,“ uviedol podľa denníka Müller.
Dodal, že kríza navyše prišla v čase, keď firma musí každé voľné euro investovať, aby sa vyrovnala s „brutálnymi“ zmenami, ktorými prechádza automobilový sektor.
Automobilka si zatiaľ na mantinel nákladov spojených so škandálom dala nabok 17,8 miliardy eur. Analytik Frank Schwope zo NordLB však v lete odhadol, že škandál bude stáť automobilku 25 až 35 miliárd eur.