Volkswagen neuvažuje o predaji niektorej zo svojich značiek

Nemecký automobilový koncern Volkswagen neuvažuje o predaji niektorej zo svojich značiek, ani o zvýšení kapitálu, aby získal financie na krytie nákladov spojených s emisným škandálom. V rozhovore s nemeckým denníkom Borsen-Zeitung to uviedol predseda dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Potsch.

08.10.2016 09:29
debata (2)

Volkswagen sa podľa neho nachádza v solídnej finančnej situácii a disponuje viacerými možnosťami, ako si zaobstarať peniaze. „A to bez mimoriadnych opatrení, ako je navýšenie kapitálu,“ povedal Potsch.

Automobilka si zatiaľ na náklady spojené so škandálom dala nabok 17,8 miliardy eur. Potsch v rozhovore podľa agentúry Reuters naznačil, že neočakáva ďalšie zvyšovanie tejto rezervy. Analytik Frank Schwope zo NordLB však v lete odhadol, že škandál bude stáť automobilku 25 až 35 miliárd eur.

Americká agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovým motorom inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen vtedy priznal, že v Spojených štátoch je týmto softvérom vybavených asi 482 000 áut s dvojlitrovým motorom. Neskôr sa ukázalo, že problém sa v USA týka aj 85 000 vozidiel s trojlitrovým motorom.

Volkswagen tento rok v júni pristúpil na to, že v USA za urovnanie vládnych a spotrebiteľských žalôb súvisiacich so škandálom zaplatí až 15,3 miliardy dolárov. Majitelia dotknutých vozidiel sa podľa dohody môžu rozhodnúť, či budú požadovať úpravu auta, alebo odkúpenie ich vozidla firmou Volkswagen.

Dohoda tiež predpokladá, že majitelia dostanú odškodné 5100 až 10 000 dolárov. Júnová dohoda sa týka len áut s dvojlitrovým motorom, o postupe pri vozidlách s trojlitrovým motorom zatiaľ nebolo rozhodnuté.

Po celom svete sa emisný škandál Volkswagenu týka približne 11 miliónov naftových áut, vrátane asi 1,2 milióna vozidiel Škoda Auto. V Európe aféra zahŕňa približne 8,5 milióna áut s naftovým motorom. Volkswagen však odmieta výzvy, aby európskych zákazníkov za škandál odškodnil podobným spôsobom ako zákazníkov v Spojených štátoch.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #emisie