Najcennejšou značkou sveta zostáva Apple

Najcennejšou značkou sveta zostáva Apple. Hodnota tejto značky tento rok stúpla o päť percent na viac ako 178 miliárd dolárov, hoci firma Apple začala vykazovať pokles odbytu populárnych telefónov iPhone. Vyplýva to z rebríčka stovky najcennejších značiek sveta, ktorý v stredu zverejnila výskumná spoločnosť Interbrand.

05.10.2016 12:36
debata

Druhé miesto patrí spoločnosti Google, ktorého cena oproti minulému roku stúpla o 11 percent a jeho aktuálna hodnota je na úrovni 133 miliárd dolárov. Najväčším skokanom v rámci prvej desiatky je však Amazon, ktorý svoju minuloročnú cenu zvýšil dokonca o jednu tretinu.

V najlepšej desiatke sa umiestnilo šesť IT spoločností, respektíve internetových koncernov. Coca-Cola a McDonald's ob­sadzovali dlhé roky najčelnejšie pozície, avšak v najnovšom rankingu zaznamenali pokles.

Pokiaľ ide o automobilový priemysel, nemecké koncerny Mercedes-Benz a BMW zaznamenali podstatné zlepšenie svojho umiestnenia, Mercedes sa dokonca umiestnil v prvej desiatke. Naopak, emisným škandálom sužovaný Volkswagen stratil deväť percent svojej hodnoty.

Trhovú hodnotu vypočítala spoločnosť Interbrand na základe obchodných čísel, pôsobeniu značky na zákazníka a odhadu schopnosti zabezpečenia si budúceho zisku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Google #Apple #Interbrand