V súčasnosti však magistrát hlavného mesta ešte len hľadá zhotoviteľa rekonštrukcie. Nie je vylúčená až septembrová obnova. Každá väčšia oprava ciest mimo letných prázdnin v hlavnom meste spôsobuje zápchy až dopravné kolapsy. Bratislava totiž stále čaká na vonkajší diaľničný obchvat, ktorý sa má začať stavať na jeseň s dokončením v roku 2020.
Most SNP čaká na prvú väčšiu rekonštrukciu za uplynulých 40 rokov. "Vozovka na Moste SNP má viac ako 40 rokov, dali sme si preto vypracovať odborný posudok na jej technický stav, ktorý obsahuje okrem iného aj odporúčania na nevyhnutné opravy aj s technologickým postupom,“ povedala Ivana Skokanová, hovorkyňa magistrátu Bratislavy.
Začiatok rekonštrukčných prác môže zdržať verejné obstarávanie. "Vzhľadom na to, že pri prácach na mostoch sa využívajú špeciálne technológie, momentálne sme v štádiu verejného obstarávania na zhotoviteľa, ktorý by takéto opravy vedel pre mesto zabezpečiť. Následne sa začne s opravou. Plánované opravy posudzujeme veľmi citlivo, presný termín začiatku prác bude závisieť od ukončenia verejného obstarávania,“ dodáva Skokanová.
Dopravné obmedzenia na jednom z najdôležitejších cestných ťahov v hlavnom meste spôsobí značné spomalenie dopravy. Z toho dôvodu plánovalo mesto opravu na august. „Štatisticky je to mesiac, počas ktorého po moste prejde najmenej vozidiel,“ povedal vo februári pri predstavení plánov mesta na rekonštrukcie ciest Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy.
Podľa Skokanovej je rekonštrukcia Mosta SNP rozdelená do dvoch etáp. Prvou je revitalizácia podmostia a priľahlých častí, výmena samotnej vozovky mosta je druhá etapa. S prvou časťou rekonštrukcie sa začalo už v júni tohto roka. Krátko predtým, v máji boli pri čistení mosta nešťastne zničené hniezda belorítok. Mesto tvrdilo, že nešlo o chybu magistrátu a vyzdvihuje ďalšie skrášľovanie okolia mosta.
"Vysadili sme kvetinový záhon v parčíku pod mostom, rovnako pod mostom sme vymenili povrchy chodníkov, v okolí betónového piliera sme namiesto betónu uložili dlažbu, pri zastávke MHD v tomto priestore ešte pribudnú lavičky, taktiež sme vyčistili podhľady mosta a od grafitov sme očistili aj celé lávky pre peších. Všetky tieto plochy sú navyše ošetrené antigrafity náterom,“ uvádza Skokanová.
Súčasťou prác zatiaľ bola aj lokálna oprava asfaltového povrchu na chodníkoch pre peších. Mesto taktiež zabezpečilo výmenu stĺpov verejného osvetlenia pod mostom a v exponovaných častiach natrelo plochy pod Mostom SNP aj tzv. antiposter náterom, ktorý zabraňuje opätovnému znečisteniu plôch nalepovaním reklamných letákov a plagátov.
Výmena asfaltového povrchu vozovky si vyžiada rozsiahle obmedzenia na Moste SNP. Tie sa aj v letných mesiacoch, keď je premávka v hlavnom meste menšia, môžu pretaviť do kolón a dopravných zdržaní najmä v okolí ostatných troch cestných mostov.
Ak rekonštrukcia neprebehne počas augusta, hlavnému mestu hrozí v septembri dopravný kolaps. Po období dovoleniek v septembri na mestských komunikáciách výrazne stúpa počet automobilov.
Výpadok dopravy na jednom z mostov budú musieť nahradiť mosty Lafranconi, Apollo a Prístavný most. Z nich však vozidlá z Petržalky do širšieho centra hlavného mesta dovedie len Apollo. Prístavný most a Lafranconi v súčasnosti zvládajú ako vnútromestskú, tak aj tranzitnú dopravu. Cez Prístavný most denne prejde viac ako 100-tisíc automobilov.
Nedávno otvorený zrekonštruovaný Starý most pomôže odľahčiť dopravu len čiastočne. Po rekonštrukcii po ňom autá jazdiť nemôžu. Zníženiu počtu automobilov na cestách most pomôže v tom prípade, že časť vodičov z Petržalky presadne do električiek, alebo na bicykle.
Nedokončené letné rekonštrukcie ciest si aj v minulých rokoch vyžiadali dopravné kolóny, ktoré často trvali aj celý pracovný deň. V roku 2014 bol za dopravnými kolónami nedokončený kanalizačný zberač pri sídlisku Karlova Ves.
Tesne pred augustovým dokončením prietrž mračien cestu zaplavila, čo spôsobilo predĺženie rekonštrukcie. V minulom roku pre neukončené práce na niekoľkých miestach vznikali v Bratislave celodenné zápchy.